سرپرست فرمانداری فریدونکنار

اختصاص ۳۳ میلیارد اعتبار برای پروژه‌های فریدونکنار/خبرهای خوبی از بندر در راه است

بصیر، حسین منفردی سرپرست فرمانداری فریدونکنار در هفتمین جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اینکه دولت تدبیر در زمینه برجام مظلوم واقع شده است اظهار کرد: رویکرد تمامی تحریم‌ها سیاسی بوده تا قدرت ایران را تضعیف کنند اما با درایت رهبری، تدبیر رئیس جمهور و زیرکی تیم هسته‌ای و با توجه به تصویب برجام این توطئه دشمنان خنثی شده است.
وی خاطرنشان کرد: برجام باعث شده است تا کشور ایران به قدرت بسیار بالایی دست پیدا کند و در حال حاضر کشورهای منطقه برای برطرف کردن مشکلات خود از کشور ایران دعوت می‌کنند.
سرپرست فرمانداری فریدونکنار گفت: یکی از برنامه‌های ما در ابتدای ورود به این شهر تلاش برای تقویت بحث کشاورزی بوده است و باید گام‌های اساسی را در این رابطه برداریم.
منفردی تصریح کرد: در بودجه شهرستانی توجه ویژه‌ای به بحث کشاورزی شده است و همچنین مراحل برندسازی برنج فریدونکنار در حال پیگیری است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۷ درصد بودجه به بحث کشاورزی اختصاص پیدا کرده است خاطرنشان کرد: بحث یکپارچه سازی زمین‌های کشاورزی از اقداماتی است که با توجه به اینکه ۷۰ درصد آب کشاورزی هدر می‌رود در اولویت قرار گرفته است.
سرپرست فرمانداری فریدونکنار تصریح کرد: ۲۲ میلیارد ریال برای ۳۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری فریدونکنار خارج از بودجه شهرستانی برای این شهرستان اختصاص پیدا کرده است.
منفردی افزود: برای تقویت بخش مکانیزاسیون کشاورزی مبلغ ۲۲ میلیارد و ۸۴۳ میلیون ریال تسهیلات برای کشاورزان درنظر گرفته شده و به بانک‌ها معرفی شدند که تاکنون ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از این اعتبار جذب شده است.
وی گفت: در زمینه پروژه برق رسانی به چاه‌های کشاورزی که یکی از مشکلات کشاورزان بوده است، مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته است.
سرپرست فرمانداری فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حقوق معوقه کارگران بندر خاطرنشان کرد: معوقات ۶ ماهه کارگران بندر فریدونکنار پرداخت شده است و فقط مبالغ عیدی از طرف یکی از شرکت‌های داخلی دچار مشکلاتی است که با پیگیری‌های به‌عمل آمده برطرف می‌شود و همچنین به‌زودی خبرهای خوبی را از رونق بندر دریافت می‌کنید.
منفردی افزود: پس از ۳ دهه ناکامی در بحث تملک ورزشگاه شهید کریم آزادی و با تلاش نماینده مردم فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی و مدیران شهرستان این امر تحقق پیدا کرده است و این زمین به مساحت ۱۲ هزار متر مربع به اداره ورزش فریدونکنار واگذار می‌شود.
وی با بیان اینکه خانواده‌های دارای دو و سه معلول در فریدونکنار صاحب خانه می‌شوند، افزود: در همین بخش یک‌میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض به این خانواده‌ها کمک شد و یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اختصاص داده شده است.
سرپرست فرمانداری فریدونکنار خاطرنشان کرد: موضوع آب و مشکلات مرتبط با آن یکی از موضوعات بسیار مهم است و به همین خاطر مبلغ ۲ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال بابت آب روستاها و یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال هم برای برطرف کردن مشکلات آب شهری تخصیص پیدا کرده است که البته این مبالغ بسیار ناچیز است.
منفردی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های موجود این شهرستان موضوع اشتغال و بویژه مشکلات صیادان با توجه به کاهش ماهی در دریا است که طرحی برای نخستین بار در این شهرستان انجام می‌شود که تقویت صیادان را بدنبال دارد.
وی با اشاره به طرح ارئه شده توسط شیلات گفت: در این طرح با پرورش بچه ماهی و رها کردن آن به دریا این ماهی‌ها پس از رشد به محل خود بازمیگردن که مقدمات اجرایی شدن این طرح در حال انجام است.
سرپرست فرماندار فریدونکنار با تأکید بر اینکه ۳۳ میلیارد ریال اعتبار امسال به پروژه‌های مختلف شهرستان فریدونکنار تخصیص یافته است، گفت: لازم است که همه‌ی نهادها و مردم برای گرامیداشت دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پرشوری داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا