عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار:

بی‌فایده بودن صدها میلیارد تومان اعتبار بدون زمین سنددار برای احداث کتابخانه مرکزی فریدونکنار

بصیرنیوز، ابوالقاسم فرجی در حاشیه پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار، اظهار کرد: شهر فریدونکنار دو کتابخانه دارد که به هیچ عنوان در بضاعت نام آن با این مردمان فرهیخته نیست.

وی با بیان اینکه این کتابخانه‌ها برای روستاها بیشتر مفید هستند تا یک شهر، خاطرنشان کرد: از چندین سال گذشته انجمن دغدغه احداث کتابخانه مرکزی در فریدونکنار را داشت و اعتبار مناسبی نیز برای این کار دیده شد.

عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار با اشاره به اینکه شرط اختصاص این اعتبار اهدای یک قطعه زمین در غرب فریدونکنار بود، تصریح کرد: این کتابخانه می‌توانست با احداث در فریدونکنار۵۹ خدمات دهد.

فرجی با بیان اینکه مدیرکل وقت ارشاد در دولت گذشته برای اجرای این پروژه ۳ میلیارد تومان در نظر گرفت، اظهار کرد: با وجود تغییر چندین مدیرکل هنوز زمینی برای احداث این ساختمان در نظر نگرفتند.

وی با اشاره به اینکه زمین شهرداری در مقابل باغ پرندگان با حدود ۵ هزار مترمربع کاربری فضای سبز دارد، خاطرنشان کرد: شورای شهر ۲ هزار متر مربع این زمین را برای احداث کتابخانه مرکزی در نظر گرفت.

این عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار خواستار تلاش نماینده مجلس، سرپرست فرمانداری، شهردار و شورای شهر برای تغییر کاربری این زمین شهرداری شد و گفت: این کتابخانه برای احداث در درجه اول نیازمند زمین است و پس از آن باید به سراغ تامین بودجه رفت.

وی تاکید کرد: تا زمانی که زمین سنددار نداریم صدها میلیارد تومان بودجه نیز برگشت می‌خورد و امروز مسئولان امر راه را همانند گذشته اشتباه می‌روند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا