وحشی‌ترین حشره بر روی کره زمین+عکس

بصیرنیوز،آیا در زمان کودکی خود گودال‌هایی را برای به دام انداختن دشمنان اعم از موجودات موذی و دیگر موارد حفر کرده و مدت‌ها به انتظار مشاهده ثمره آن نشسته‌اید؟ این دقیقا همان کاری است که سوسک ببری (Tiger Beetle) در بدو کودکی انجام داده و تا زمان مرگ خود دشمنان و همچنین قربانی‌ها را به درون زمین و به کام مرگ می‌‎کشاند.

شواهد نشان داده با گذشت زمان، رفتار سوسک ببری همینطور وحشیانه‌تر می‌شود. سوسک ببری را به عنوان سریعترین و درنده‌ترین حشره با آرواره‌‌ای قدرتمند می‌شناسند.
 
در دنیای طبیعت بیش از میلیون‌ها گونه از حشرات مختلف وجود دارند. ممکن است برخی از آن‌ها را با صفات مختلفی اعم از پرتلاش (انوع مورچه)، خون آشام (انواع پشه)، قوی و نیرومند (سوسک‌های آمریکایی) و یا دیگر صفات بر اساس نحوه رفتارشان بشناسیم.
در این بین صفت وحشی‌ترین نیز به گونه‌ای از سوسک‌های درشت اندام با نام سوسک ببری یا سوسک پادراز اطلاق می‌شود. سوسک ببری با رفتار خشن و وحشی خود شناخته شده و درندگی خاصی را نسبت به تمامی طعمه‌های خود نشان می‌دهد.
برای آن مهم نیست که چه حشره دیگری در مقابلش قرار داد: کفش‌دوزک، عنکبوت، مورچه، دیگر سوسک‌ها و انواع حشرات ممکن است طعمه‌ سوسک ببری باشند.
البته تنها صفت اطلاق شده به سوسک‌های ببری به درندگی آن‌ها ختم نمی‌شود. این موجود یکی از سریعترین حشرات در حیات وحش است، به طوری که برخی از گونه‌های آن حتی قادرند تا با حداکثر سرعت ۹ کیلومتر بر ساعت نیز حرکت کنند! برای حشره‌ای با اندازه‌ای کوچکتر از کف دست، این سرعت حرکت حقیقتا حیرت‌آور است.
سوسک ببری اغلب برای به دام انداختن طعمه‌های خود اقدام به کندن چاله در مسیر عبور آن‌ها کرده و به محض مشاهده، قربانی را به کام مرگ می‌کشاند. در سایر موارد و همانطور که در ویدیوی زیر نیز مشاهده می‌کنیم، این موجود مستقیما به سراغ طعمه رفته و آن را با چنگال‌های بزرگ خود له می‌کند.
داشتن آرواره‌های بسیار بزرگ و قدرتمند را باید سومین خصیصه اصلی سوسک ببری دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا