ماجرای نقشه گستردگی بی‌حجابی در مشهد چیست؟

بصیرنیوز،

به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

**شایعه**

طی روزهای گذشته تصویری در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی ضدانقلاب دست به دست شده است که منتشرکنندگان آن ادعا می کنند معاونت فرهنگی شهرداری مشهد گروهی را استخدام کرده که اقدام به تهیه نقشه ای از وضعیت بی حجابی در مشهد کرده است.

**واقعیت**

واقعیت این است که تصویر منتشر شده در فضای مجازی تنها یک نقشه از یک طرح پژوهشی عظیم در حوزه سنجش آسیب های اجتماعی به تفکیک محلات مشهد است که چندماه پیش توسط دانشگاه فردوسی مشهد، به سفارش دفتر مطالعات شهرداری مشهد به انجام رسیده است.

میثم ظهوریان ابوترابی، رئیس دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در همین رابطه عنوان کرد: دکتر اکبری، عضو هیات علمی جامعه شناسی دانشگاه فردوسی و دکتر بهروان، عضو دیگر هیات علمی این دانشگاه مجری و ناظر طرح مذکور بوده اند و این طرح و مستقیما زیر نظر بنده و دفتر مطالعات انجام شده است و ربط مستقیمی به آقای جلیلی ندارد و حتی قبل از انتشار، ایشان از وجود چنین نقشه ای خبر هم نداشته اند.
وی افزود: برخلاف شایعات در فضای مجازی در این طرح با جامعه آماری ۸۰۰۰ نفر، نزدیک به ۲۰۰ شاخص از جمله مسائل کالبدی، خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برداشت شده که همه تبدیل به نقشه شده است تا برای برنامه ریزان قابل فهم باشد.

ظهوریان تشریح کرد: نقشه فقر، نقشه بیکاری، نقشه محل های تجمع معتادین، نقشه میزان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، ترافیک محل و … از جمله نقشه های دیگر تهیه شده در قالب این طرح بوده است.

 به نظر می رسد با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و تحرک رسانه های و کانال های ضدانقلاب از این به بعد باید بیشتر منتظر سیاه نمایی و شایعه پراکنی های این جریان باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا