کارشناس داوری:پنالتی پیکان درست بود

بصیرنیوز،حیدر سلیمانی در خصوص قضاوت موعود بنیادی‌فر در دیدار استقلال و پیکان گفت: داور این دیدار در روزی که شرایط جوی بسیار بد بود قضاوت خیلی خوبی داشت و نشان داد که می‌تواند حتی جای محسن ترکی را به خوبی پر کند. کمیته داوران و دپارتمان داوری باید اعتماد بیشتری به این داور جوان بین المللی کند و بازی‌های بزرگتری به وی بسپارد.

وی افزود: دقیقه ۵ درون محوطه جریمه استقلال برخورد توپ به دست مدافع استقلال خطا نبود و مدافع استقلال در حال خارج کردن دستش از مسیر توپ بود که به دستش برخورد کرد و پنالتی نبود و حتی فضایی هم اشغال نکرد که بازیکنان پیکان اعتقاد به پنالتی داشتند. در دقیقه ۱۱ نیز مدافع آخر پیکان یزدانی مقدم در پشت محوطه جریمه روی مهاجم استقلال خطا کرد و یک موقعیت آشکار گل را سلب کرد و اخراج مدافع کاملاً صحیح بود.
کارشناس داوری کشورمان با اشاره به اینکه در دقیقه ۳۵ به دلیل لغزنده بودن زمین بازیکن پیکان در کنار خط طولی نتوانست خودش را کنترل کند و روی بازیکن استقلال خطا کرد و داور می‌توانست اخطار ندهد، گفت: در دقیقه ۳۸ مهاجم پیکان در وضعیت آفساید با ضربه سر دروازه استقلال را تهدید کرد و کمک داور آفساید بازیکن پیکان را ندید. همچنین در دقیقه ۴۶ در میانه میدان در جدال هوایی توپ به سر بازیکن استقلال خورد و به بیرون رفت اما داور در اعلام رأی اشتباه کرد و به نفع استقلال اعلام کرد.
سلیمانی در مورد پنالتی تیم پیکان گفت: در آن صحنه مدافع استقلال در محوطه جریمه روی مهاجم پیکان با دست و پا خطا کرد و اعلام پنالتی کاملاً صحیح بود و در ادامه کارت زرد هم به درستی به مدافع استقلال نشان داده شد.
وی تأکید کرد: تیم داوری به ویژه بنیادی‌فر قضاوت خوبی از خودشان نشان دادند و اخطارهایی که در لحظات پایانی داده شد کاملاً صحیح بود و داور از اختیاراتی که قانون به وی داد به درستی استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا