چرا کی‌روش از حضور در دفتر محل کارش سر باز می‌زند؟

بصیرنیوز، وضعیت کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران همچنان برای ادامه همکاری با این تیم نامشخص است و با وجود آنکه مهدی تاج پنجشنبه شب در شبکه خبر از ادامه همکاری کی‌روش با قدرت با تیم ملی خبر داد اما همچنان سرمربی تیم ملی از حضور در انظار عمومی سرباز زده و خبر و اثری از وی نیست.

تاج در این باره اعلام کرد: کی‌روش در ایران است و از سه‌شنبه هفته گذشته تا دیروز سه جلسه را برگزار کرده‌ایم و نمی‌دانم این اخبار کذب از کجا می‌آید که او در ایران نیست.

در همین بین نکته قابل توجه اینکه از بعد از بازگشت تیم ملی از اردوی جنجالی و پرحاشیه دوبی همچنان از حضور دستیاران کی‌روش در ورزشگاه‌ها برای آنالیز رقابت‌های لیگ برتر خبری نیست که همین موضوع شاید نشان‌دهنده اختلاف عمیقی باشد که بین سرمربی تیم ملی و فدراسیون فوتبال به وجود آمده است.

کی‌روش ایران است؛ اما ایران نیست!

داستان از آنجایی آغاز شد که برخی از رسانه‌ها از سفر کی‌روش از ایران خبر داده و همه را به اشتباه انداختند؛ این در حالی است که ارکان مرتبط با تیم ملی به سرعت این خبر را تکذیب کرده و از اقامت سرمربی تیم ملی در کشورمان خبر دادند.

در این بین حتی کی‌روش در ۳ جلسه متفاوت با تاج شرکت کرده و طرفین حتی درخصوص تقویم آماده‌سازی تیم ملی به صحبت پرداخته و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات پیش‌رو را بررسی کردند.

تاج در این خصوص گفته بود: طی این چند روز ۲۰ ساعت با کی‌روش صحبت کرده‌ام و او گفت با قدرت به کارش ادامه می‌دهد ضمن اینکه اعتقاد داشت که به اینجا نیامده با خودمان بجنگند بلکه آمده تا با قطر و کره بجنگد. هرچند که این جنگ وجود داشته اما آغازگر آن مهم است که کی‌روش نبوده است.

حالا با همه این اوصاف پاسخ به این سؤال هم مهم است که با وجود اعلام تاج مبنی بر ادامه همکاری مرد پرتغالی با تیم ملی فوتبال، چرا کی‌روش همچنان از حضور در دفتر محل کارش در کمپ تیم‌های ملی سر باز می‌زند و برای تدوین برنامه‌های بعدی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال همچنان دست روی دست گذاشته و زمان را می‌سوزاند؟

تغییرات در راه است؟

از اردوی تیم ملی خبر می‌رسد که کی‌روش از برخی مسائلی که در اردوی دوبی گذشته بسیار ناراحت و حتی در برخی مواقع عصبی شده است. همین موضوع نیز یکی از عواملی است که باعث توقف برنامه‌های تیم ملی شده که بر اساس آن نیز شائبه تغییرات در اطراف تیم ملی در هر بخشی بیش از پیش تقویت می‌‌شود.

به نظر می‌رسد در صورتی که به قول تاج قرار باشد کی‌روش در تیم ملی همچنان با قدرت به کارش ادامه دهد باید منتظر تغییراتی در کادرفنی در بخش‌های مختلف باشیم.

کی‌روش در گذشته نیز نشان داده با اهمال و کوتاهی‌ها در راه آماده‌سازی تیم ملی به شدیدترین نحو ممکن برخورد کرده و این بار نیز اگر ثابت شود در راه برنامه‌های آماده‌سازی این تیم کوتاهی صورت گرفته با مسببان این اهمال‌کاری برخورد خواهد شد.

در همین راستا عدم حضور دستیاران و چشم‌های کی‌روش در ورزشگاه‌ها برای آنالیز رقابت‌های مختلف حتی می‌تواند با این موضوع نیز مرتبط باشد.

کی‌روش دیگر دلش با تیم ملی نیست؟!

سرمربی تیم ملی طی سال‌های گذشته با جان و دل برای تیم ملی فوتبال ایران کار کرده و توانسته امروز بنای محکم و دژ تسخیرناپذیری را برای این تیم به وجود بیاورد. در این مسیر او به عقیده خودش خون‌ ِ دل زیادی خورده تا امروز تیم ملی با قدرت در بام فوتبال آسیا قرار بگیرد. از نگاه کی‌روش در این مسیر افراد مختلفی در راه برنامه‌های او برای آماده‌سازی تیم ملی سنگ‌اندازی کرده‌اند که از آخرین آنها به برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس و سرمربی سابق تیم ملی می‌توان اشاره کرد.

اما این هم موضوع جدیدی نیست و طی این سال‌ها همواره شاهد چالش و فراز و نشیب‌های زیادی بین کی‌روش با ارکان مختلف فوتبال ایران بوده‌ایم. با این حال این بار مرد پرتغالی به شدت از مسائل اخیر به وجود آمده ناراحت است و
گویا دیگر دلش برای ماندن در ایران با او همراهی نکرده و هر لحظه ساز رفتن را کوک می‌کند.

وزارت ورزش کدام سمت غش می‌کند؟

کی‌روش در نوروز سال ۹۴ تصمیم به رفتن گرفت و در جلسه با کفاشیان توافق کرد تا بعد از دو دیدار تدارکاتی ایران مقابل شیلی و سوئد با این تیم قطع همکاری کرده و برای همیشه از تیم ملی برود.

با این حال و پس از بازگشت تیم ملی و در حالی که همه چیز مسیر طبیعی‌اش را طی می‌کرد به یک باره فردی به نام حسنی‌خو از آستین وزارت ورزش بیرون زد و به هر نحوی که بود در آن برهه زمانی کی‌روش برای ماندن و ادامه همکاری با تیم ملی متقاعد شد.

در آن زمان سیاست وزارت محمود گودرزی به هر دلیلی ماندن کی‌روش بود اما با رفتن یکی از ضدفوتبال‌ترین وزرای تاریخ و روی کار آمدن مسعود سلطانی‌فر هنوز به درستی سیاست وزارت ورزش در مقوله ادامه همکاری کی‌روش با تیم ملی مشخص نیست؛ هرچند که وزیر جدید در بدو امر در چندین مصاحبه به طور شفاهی از کی‌روش حمایت کرد اما حالا که نیاز است تا وزارت ورزش به صورت علنی ورود کرده و در این ماجرا حمایت خود را علنی کند، این وزارت سکوت اختیار کرده و مشخص نیست در ادامه مسندنشینان این وزارتخانه در خفا رأی به ماندن کی‌روش بدهند یا رفتن او؟!

کی‌روش کی می‌رود؟

با همه این تفاسیر صحبت از رفتن کی‌روش است. عده‌ای خیلی بدبینانه نیت‌خوانی کرده و ترس و واهمه این مربی از قطر را عامل قطع همکاری با تیم ملی می‌دانند و عقیده دارند سرمربی پرتغالی نوروز ۹۶ را نخواهد دید. عده دیگری اعتقاد دارند کارلوس کی‌روش با قدرت تا دیدار با چین به کارش ادامه داده تا تیم ملی بعد از اینکه با ۶ امتیاز دیگر تقریبا صعودش به جام جهانی قطعی شد آن زمان با سربلندی از ایران برود. در این بین عده سوم، این زمان را به بعد از دیدار با ازبکستان موکول کرده و عده چهارمی هم هستند که عقیده دارند کی‌روش به این طور مسائل و مشکلات به وجود آمده مثل سابق کاری ندارد و تا جام جهانی ۲۰۱۸ همچنان روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست و حتی از وی به عنوان سرمربی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات نیز نام می‌برند.

با همه این اوصاف همچنان برنامه‌های تیم ملی برای شب عید و دیدار با قطر و چین نامشخص است و از سوی کادرفنی تا امروز هیچ برنامه‌ای تأیید نشده است.

معمای کی‌روش!

معمای کارلوس کی‌روش در تیم ملی مثل سریال‌های این روزهای تلویزیون ادامه‌دار است و وضعیت ادامه همکاری این مربی با تیم خیلی وضعیت روشنی ندارد.

نکته بسیار مهم و قابل توجه اینکه در صورتی که این وضعیت همچنان ادامه داشته باشد مطمئناً دود آن به چشم تیم ملی رفته و حالا که رویای دو صعود پیاپی به جام جهانی بیش از هر زمان دیگری محقق شده است این بار نیز با فرصت‌سوزی این رویا هم از دست رفته و به قول تاج با نرفتن به جام جهانی باید روی فوتبال ایران تا ۴ سال خاک مرده پاشید!

بنابراین می‌طلبد تا فدراسیون فوتبال نیز به سرعت به این ماجرا ورود کرده و اگر قرار است هر تصمیمی گرفته شود به سرعت آن را عملی کرده تا تیم ملی با قدرت برنامه‌هایش را برای دیدارهای دور برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پیش برده و صعود به این رقابت‌ها را خیلی زود قطعی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا