ماجرای خروج یک آتش نشان از زیرآوار ساختمان پلاسکو

بصیرنیوز،در میان آتش نشان هایی که در روز حادثه پلاسکو توانستند خود را از برج آهنی تهران خارج کنند، نام

فخرالدین گودرزی، معاون ایستگاه “یک” آتش نشانی تهران نیز به چشم می خورد. او با وجود مصدومیت شدید، موفق شد خود را در همان ثانیه های نخستین ریزش ساختمان از زیر آوار خارج کند.

این آتش نشان پس از خروج از ساختمان به شدت مصدوم بود به طوری که از روز نخست حادثه تا هشتمین روز عملیات آتش نشان ها برای به اتمام رساندن عملیات آواربرداری ساختمان در بیمارستان بستری بود.

وی اکنون مراحل درمان خود را در خانه پیگیری می کند و به علت شکستگی از ناحیه لگن و پا، قادر به حرکت نیست.

آتش نشان گودرزی، برادر فخرالدین گودرزی معاون ایستگاه یک آتش نشانی تهران در رابطه با دلایل آتش نشان شدنش می گوید: برادر من بیش از ۱۷ سال سابقه آتش نشانی دارد و من نیز از ۹ سال پیش تصمیم گرفتم که آتش نشان شوم. الگوی من همواره برادرم بود و بعد از حادثه پلاسکو نیز به یقین رسیدم که الگوی مناسبی را برای خود انتخاب کرده ام.

وی با اشاره به وضعیت برادر خود در روز حادثه پلاسکو و اتفاقاتی که برای فخرالدین گودرزی رخ داده است می گوید: لحظاتی قبل از ریزش کامل ساختمان پلاسکو و درست زمانی که بخشی از ساختمان در ثانیه های اولیه ریزش کرد، برادر من در طبقه دوازدهم ساختمان حضور داشته است. پس از ریزش اولیه بخشی از ساختمان، او به همراه آوار ۴ طبقه به پایینی پرت می شود. او در این شرایط تا کمر زیر آوار ساختمان می ماند.

این آتش نشان می افزاید: برادر من برای رها سازی خود تلاش زیادی می کند و در نهایت نیز موفق می شود. پس از آن نیز به صورت سینه خیز خود را تا راهرو ساختمان می رساند.

وی در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون درخواست های کمک فخرالدین گودرزی از سایر آتش نشان ها می گوید: فخرالدین زمانی که خود را تا راهرو ساختمان می رساند، فریاد می زند و درخواست کمک می کند اما همان زمان متوجه می شود که ساختمان در حال ریزش است. همان موقع با وجود مصدومیت شدید خود را به پنجره ساختمان می رساند.

این آتش نشان با بیان اینکه ” برادر من دوست نداشت که پیکرش زیر آوار ساختمان بماند” می گوید: برادر من دوست نداشت پس از مرگ پیکرش زیرآوار بماند به همین خاطر تصمیم می گیرد خود را از پنجره به بیرون پرتاب کند. در همین حال در حین فرود از پنجره ساختمان به یکباره با یک نردبان هیدرولیکی مواجه می شود و به وسیله آن به پایین ساختمان منتقل می شود.

وی می افزاید: اینکه در آن شرایط برادر من می تواند با وجود مصدومیت شدید خود را از پنجره خارج کرده و درست همان زمان یک نردبان هیدرولیکی در مسیر او بوده، چیزی جز معجزه نیست.

این آتش نشان با اشاره به شرایط حال حاضر برادر خود می گوید: برادر من در حال حاضر از ناحیه لگن، کمر، زانو و ران دچار شکستگی و ضرب دیدگی شدید است و پس از ۸ روز از بیمارستان ترخیص و مراحل درمان خود را در خانه پیگیری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا