مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد

اعطای ۳ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق کشاورزی در فریدونکنار

بصیر، محمدرضا ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز با اشاره به عملکرد اداره جهاد کشاورزی فریدونکنار اظهار کرد: تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به مبلغ یک میلیارد و ۵۹۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان با جذب ۱۸۷ درصد که شامل ۲۱ تراکتور، ۱۳ کمباین، ۲۱ تیلر، ۱ کولتیواتور و ۱ دستگاه نشاءکار بود به کشاورزان اعطا شد.
وی خاطرنشان کرد: تسهیلاتی به مبلغ ۳ میلیارد تومان به ۳۱ نفر برای رونق تولید بخش کشاورزی (بهین یاب) اختصاص یافت.
مدیرجهاد کشاورزی فریدونکنار تصریح کرد: افتتاح پروژه تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی در روستای جزین و کلاگرسرا با مساحت ۴۵ هکتار با اعتبار ۴ هزار میلیون ریال و آغاز پروژه تجهیز و نوسازی در روستاهای بی‌نمد و سوته با مساحت ۸/۱۲۹ هکتار با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۹۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از دیگر اقدامات انجام شده در این اداره بوده است.
ضیایی گفت: پروژه مرغداری ۶۴ قطعه‌ای با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ایستگاه پمپاژ روستای جزین با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان احداث شده است.
وی با اشاره به اینکه دو ایستگاه پمپاژ هکردکل و میان‌محله با اعتباری بالغ بر صد میلیون تومان احداث شد، افزود: ۳ واحد شالیکوبی جهت دریافت تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون معرفی شدند.
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار یادآور شد: ۱۳ صندوق خرد زنان روستایی با عضویت ۶۰۵ نفر در روستاهای ازباران، کوچک‌بیشه‌محله، بزرگ‌بیشه‌محله، شیرمحله، طوله‌سرا،کاردگرمحله و بنه‌کنار تشکیل و راه‌اندازی شد.
ضیائی خاطرنشان کرد: ۳۰ دوره آموزشی مهارتی در روستاهای تابعه با حضور هزار و ۳۸۲ نفر روز برگزار شد.
وی تصریح کرد: مقررات قرنطینه گیاهی برروی محموله های کشاورزی وارداتی به مقدار ۲۲ هزار تن و مقررات قرنطینه گیاهی بر روی تخته نراد وارداتی به مقدار ۸ هزار و ۶۲۸ مترمکعب اعمال شد.
مدیرجهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: طرح بیولوژیک در اراضی شالیزاری در سطح ۱۱۸۰ هکتار اجرایی شد و مجوز مشاغل خانگی به تعداد ۲۵ نفر در سال جاری صادر شد.
ضیایی با بیان اینکه تعداد ۴۴ مورد از فروشگاه‌های سموم و کود شیمیایی و کارخانه‌های شالیکوبی بازدید به‌عمل آمد خاطرنشان کرد: ۵۴۰ کیلوگرم کود قاچاق به مبلغ ۴۳ میلیون ریال کشف شد.
وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی به مقدار ۸۹۰ هزار و ۹۲۰ لیتر نفت گاز و ۷۲۶ هزار و ۶۵۰ لیتر نفت سفید توزیع شد.
مدیرجهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: ۱۳ هزار و ۸۸۰ کیلوگرم پرتقال از رده خارج امحاء شد و به ازای هر کیلو سه هزار و ۵۰۰ ریال خسارت پرداخت شد.
ضیایی در پایان با اشاره به توزیع کود شیمیایی خاطرنشان کرد: هزار و ۸۹۹ تن اوره، ۲۴۳ تن فسفات و ۲۰۳ تن پتاس توزیع شد.
وی با بیان اینکه با توجه به این تجهیز و نوسازی اراضی از اساسی‌ترین بخش توسعه کشاورزی است، اظهار کرد: آنچه که‌ کارشناسان به کشاورزان در زمینه نحوه درست مصرف کردن آب و کاهش هزینه و حمل و نقل و افزایش راندمان و کیفیت محصول همه آموزش‌هایی مه به کشاورزان داده می‌شود در این طرح قرار دارد.
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار افزود: کشاورز اگر بخواهد در چند نوبت کشاورزی انجام دهد از طریق طرح تجهیز و نوسازی اراضی می‌تواند از این روش استفاده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا