رئیس اداره بنیاد شهید فریدونکنار خبر داد

صدور ۵۰ فقره کارت شناسایی برای خانواده‌های ایثارگر/بیش از یک میلیارد ریال برای شهریه دانشجویان شاهد پرداخت شد

بصیر، مجید حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز با اشاره به عملکرد اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: به صورت هفتگي برنامه دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان در قالب طرح سپاس انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اين ديدارها به‌طور كامل هر هفته با حضور روساي ادارات و معتمد و معين و شبكه اقشار انجام می‌گیرد که ازتعداد ۲۴۵۰ نفر دیدار بعمل آمده است.

رئیس بنیاد شهید فریدونکنار تصریح کرد: كلاس‌هاي مشاوره برای راهنمائي در زمينه‌های خانوادگي، فرهنگي، ازدواج، طلاق و مشاوره تحصيلي هر چهارشنبه توسط دكتر روانشناس باليني به تعداد ۱۹۰ نفر تشکیل می‌شود.
حسین‌پور با اشاره به خدمات در منازل خانواده‌های شهدا گفت: ۳۲۰ نفر از والدین شهدا در منازل خود توسط پزشک معتمد بنیاد شهید فریدونکنار مورد معاینه قرار گرفته و همچنین حق پرستار ی ۱۱۰ نفر از والدین شهدا توسط این اداره پرداخت شد.
وی افزود: پرونده حالت اشتغال ۲۸ نفر از جانبازان ازکارافتاده و همچنین پرونده احكام ماده ۳۸ در خصوص افزايش ميزان حقوق ۹۷ نفر از جانبازان بسيجي و حقوق ۲۷ نفر از جانبازان ارتشی تشکیل شد.
رئیس بنیاد شهید فریدونکنار از درخواست صدور ۵۰ فقره كارت شناسايي خانواده هاي شاهد و ايثارگر خبر داد و اظهار کرد: به ۵۶ نفر از بازماندگان جامعه ایثارگری غرامت پرداخت شد.
حسین‌پور یادآور شد: مبلغ ۱۴۴/,۱/۷۴۸,۶۷۶ ريال برای شهريه تحصيلي دانشجويان شاهد و ايثارگر پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در یک سال ۱۴۰ مورد یادواره شهدا در مدارس و مساجد فریدونکنار برگزار می‌شود گفت: ۱۷۰ نفر از طرف اداره بنیاد شهید به اردوی زیارتی و سیاحتی مشهد و قم اعزام شدند.
رئیس بنیاد شهید فریدونکنار خاطرنشان کرد: به ۳۲۰ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر وام مسکن و ۷۸۰ فقره وام صندوق شاهد بدون کارمزد از منابع داخلی بنیاد پرداخت شد.

حسین‌پور با اشاره به افتتاح گلزار مطهر ۱۳ شهید گرانقدر روستاي سوته گفت: ۶۰ نفر برای حج عمره و ۱۹ نفر برای حج تمتع به خانه خدا اعزام شدند.
وی یادآور شد: به‌صورت سالانه  ۱۰ مورد همایش تجلیل از آزادگان ، جانبازان و فرزندان شاهد برگزار می‌شود.
رئیس بنیاد شهید فریدونکنار تصریح کرد: ساختمان اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۹۳ به مساحت ۱۷۰متر مربع به مبلغ ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.
حسین‌پور خاطرنشان کرد: در یک اقدام کم سابقه در ایام پیاده‌روی کاروان اربعین حسینی امسال، تمثال مبارک ۳۵۰شهید شهرستان به‌صورت کارت گردن آویز تهیه و به‌عنوان یک زائر یک شهید توزیع شد و هر زائر نیابت زیارت شهداء را بعهده داشتند که بازتاب زیبایی در فضای مجازی ایجاد کرد.

وی در پایان گفت: در دهه مبارک فجر سال‌جاری مدیران دستگاه های اجرای در غالب یک کاروان به آسایشگاه جانبازان ساری اعزام و به زیارت جانبازان قطع نخاعی خواهند رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا