رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار:

مهمترین عامل ضعف در حوزه سلامت کنارگذاشتن طب سنتی است

بصیر، محمد نصرتی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز با اشاره به فروش شیر توسط برخی افراد به‌صورت دوره گردی اظهار کرد: شیر فروشی دوره‌گردی با مشکلاتی مواجه است و از لحاظ بهداشتی مناسب نیست.
وی با بیان اینکه اشتغالزایی به هر شکلی نیز صحیح نیست خاطرنشان کرد: مسائل بهداشتی را باید جدی گرفت و با متخلفان به ویژه در مسائل بهداشتی به شدت برخورد کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار تصریح کرد: در این شهرستان با برخی از فروشگاه‌ها برخورد کردیم.
نصرتی با تاکید بر اینکه نان باید درصد سبوس بیشتری داشته باشد گفت: سبوسی که در نانوایی‌ها استفاده می شود ضد سرطان است و هرچه نان تیره‌تر باشد بهتر و مغذی‌تر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بسیاری از افراد بالای ۴۰ سال بیماری کبد وجود دارد و اگر کبد سالمی نداشته باشیم عوارض زیادی برای انسان ایجاد می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار یادآور شد: یکی از علت‌هایی که در حوزه سلامت ضعیف عمل می‌کنیم کنار گذاشتن طب سنتی است در حالی که با طب سنتی در بسیاری از مباحث می‌توانیم کار کنیم تا عمر کیفی خود را افزایش دهیم که البته در کارگروه سلامت و خانه‌های بهداشت در حال بسط این موضوع هستیم.
نصرتی با بیان اینکه رسانه ها و پزشکان در مصرف برخی از غذاها و سلامت جامعه تاثیرگذار هستند، افزود: مصرف آب روزانه برای افراد بسیار مهم است و همچنین لازم است که از نوشیدن آب در وسط غذا یا نزدیک غذا پرهیز کنیم.
وی اظهار کرد: در یک جمعیت ۲ هزار نفری در ژاپن ۴۰۰ نفر بالای ۱۰۰ هستند و دلیلی اصلی آن مصرف غذاهایی مانند ماهی، بالا بودن سرانه سبزی و میوه، جدی گرفتن ورزش و زندگی سالم است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار تصریح کرد: ما باید در کشور این موارد را رعایت کنیم و این موارد را در کلاس های آموزشی مطرح می کنیم تا اطلاعات مردم در این زمینه افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا