جستجوی برنامه‌های تلویزیونی با قدرت ذهن!

بصیرنیوز، محققان موفق به توسعه یک دستگاه شدند که به کاربر اجازه می دهد تا بدون دخالت دست و تنها با استفاده از ذهن، برنامه‌های “نت‌فلیکس” را کنترل کند.

 مهندسان شبکه آنلاین نت‌فلیکس ارائه کردندجستجوی برنامه‌های تلویزیونی با قدرت ذهن

به نقل از گیزمگ، چهار مهندس شرکت نت‌فلیکس برای این کار از یک پیشانی بند که نوعی هدست نوار مغزی (EEG) محسوب می‌شود استفاده کردند.

نت‌فلیکس، یک شبکه تلویزیونی اینترنتی و تولیدکننده مجموعه‌های تلویزیونی است که تا آغاز سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۵ میلیون مشترک دارد. این شرکت فعالیت‌اش را از سال ۱۹۹۸ با ارسال پستی دی‌وی‌دی آغاز کرد و در سال ۲۰۰۷ سرویس رسانه سیال را ارائه کرد. در سال ۲۰۱۰ حوزه فعالیت‌اش را به کانادا گسترش داد و هم‌اکنون در ۱۹۰ کشور دنیا خدماتش را ارائه می‌دهد. نت‌فلیکس اولین سریال خود، خانه پوشالی را در سال ۲۰۱۳ ارائه کرد و هم‌اکنون صدها ساعت برنامه تولید می‌کند.

 مهندسان شبکه آنلاین نت‌فلیکس ارائه کردندجستجوی برنامه‌های تلویزیونی با قدرت ذهن

این مهندسان دستگاه جدید را تغییر کاربری داده تا با استفاده از آن کاربر بتواند در لیست پلتفرم نت‌فلیکس جستجو کرده و آیتم های مورد نظر خود را فعال سازی کند.

آنها به جای استفاده از روش کاشت تراشه در مغز، از این هدست برای کنترل برنامه‌ها با ذهن استفاده کردند.

نت‌فلیکس اولین سازمانی نیست که از ایده کنترل برنامه ‌ها با ذهن استفاده کرده چرا که در سال ۲۰۱۵ بی‌بی‌سی از نمونه اولیه یک برنامه تلویزیونی که توسط یک هدست EEG با ذهن کنترل می‌شد رونمایی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا