انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان به کرمان

بصیرنیوز،اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جمع نمایندگان استان کرمان اظهار داشت: اجرای طرح‌های توسعه معادن و صنایع همجوار راهکاری مناسب برای ایجاد اشتغال است و توسعه این طرح‌ها می‌تواند ضمن جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی برای کشور ارزش افزوده ایجاد کند.

وی محصولات کشاورزی استان کرمان نظیر پسته، خرما و مرکبات را استثنایی توصیف کرد و گفت: مهم‌ترین مانع توسعه استان کرمان مشکل کم آبی است.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای حل معضل کم آبی باید تمرکز بیشتری انجام شود گفت: طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان کرمان طرحی راهگشا است و اگر اجرای این طرح مقرون به صرفه باشد می‌تواند به عنوان الگو در استان‌های دیگر استفاده شود.

جهانگیری تصریح کرد: دولت در این زمینه تمام مساعی خود را به کار خواهد بست و اگر این مانع برطرف شود بخش خصوصی رغبت بیشتری برای حضور در استان کرمان نشان خواهد داد.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت در خصوص تأمین اعتبار برای پرداخت جریمه وام کشاورزی و برطرف کردن آثار زلزله بم گفت: جنوب استان کرمان با مشکلاتی در زمینه راه، راه آهن و گاز مواجه است که باید در این زمینه نیز برنامه ریزی بهتری شود تا مردم از امکانات و تسهیلات لازم بهره مند شوند.

در این جلسه استاندار کرمان با اشاره به برخی دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغالزایی، افزایش سپرده‌های بانکی، رشد صادرات استان، سرانه آموزشی و بهداشتی گفت: خوشبختانه امنیت در استان در بالاترین سطح وجود دارد و به خاطر همکاری و هماهنگی نمایندگان مجلس، مسئولان دولتی، ائمه جمعه استان و  سایر نهادهای حاکمیتی فضای با نشاط سیاسی در استان وجود دارد.

وی در این جلسه همچنین از تدوین نقشه نهایی برای تأمین آب استان کرمان، ساماندهی افغانستانی‌ها  و تحرک بیشتر بانکهای کشور برای ارائه تسهیلات خبر داد.

در این جلسه هر یک از نمایندگان استان کرمان در سخنانی جداگانه به موضوعات و دغدغه‌های استان نظیر کم آبی، مهاجرت، زیرساخت‌ها، بیمه قالی بافان، افزایش مهاجران افغان،‌ امنیت اشاره کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا