شانه خالی کردن دیوان محاسبات از تخلفات صندوق فرهنگیان

بصیرنیوز، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل‌کشور درباره چرایی نبود نظارت دیوان محاسبات به عنوان دستگاه نظارتی بر امور مالی صندوق ذخیره فرهنگیان به منظور جلوگیری از وقوع انحراف مالی در آن، اظهار داشت: صندوق ذخیره فرهنگیان از نظر قانون در حوزه رسیدگی دیوان محاسبات قرار نمی‌گیرد، زیرا یک صندوق سرمایه‌گذاری است که فرهنگیان در آن پول می‌گذارند.

وی درباره این موضوع که به میزان سهم فرهنگیان در این صندوق دولت نیز موظف به سرمایه‌گذاری است، توضیح داد: ماده‌ای در قانون آمده که صراحتاً می‌گوید این صندوق مشمول رسیدگی دیوان محاسبات نمی‌شود و این امر اصلاً محل شبهه نیست.

عادل آذر تصریح کرد: صندوق‌ها اعم از هواپیمایی، نفت، بازنشستگی و امثالهم در حدی مورد نظارت دیوان است که سندی در دستگاه ثبت شود، ولی در شرایطی که به سهم کارمند مربوط شود و در زمره بخش غیردولتی قرار گیرد، مشمول نظارت دیوان محاسبات نمی‌شود.

وی ادامه داد: البته اگر ماده ۱۴۲ مصوب شده در صحن علنی در برنامه ششم توسعه به سلامت از شورای نگهبان عبور کند، نظارت دیوان محاسبات شامل این موارد هم خواهد شد.

رئیس دیوان محاسبات کل‌کشور در پایان با اشاره به همکاری کارشناسان دیوان محاسبات با هیأت تحقیق و تفحص مجلس در زمینه صندوق ذخیره فرهنگیان، خاطرنشان کرد: ورود فعلی دیوان محاسبات به دلیل ساز و کار تحقیق و تفحص است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا