رئیس اتاق اصناف فریدونکنار خبر داد

فعالیت بیش از ۴ هزار واحد صنفی در فریدونکنار

بصیر، مهدی باقرزاده فریدونی رئیس اتاق اصناف فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ اتحادیه زیرپوشش اتاق اصناف این شهرستان مشغول به فعالیت صنفی هستند، اظهار کرد: اتحادیه خواربار لبنیات، مشاوران املاک و اتومبیل، برنج فروشان و پوشاک دارای بیشترین اعضا هستند و در مجموع در حال حاضر ۳۲۷۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب معتبر، ۱۰۶۶ فاقد پروانه کسب و در دست اقدام هستند که جمع واحدهای صنفی شهرستان ۴۳۴۳ می‌رسد.
وی از صدور ۱۲ فقره پروانه کسب از سوی اتحادیه‌های صنفی و سایر مراجع در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: ۵۲۷ پروانه کسب در ۱۰ ماه نخست امسال تمدید شد.
رئیس اتاق اصناف فریدونکنار خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماه نخست ۳۴۷ واحد صنفی بدون پروانه کسب شناسایی شدند و همچنین ۷ جلسه کمیسیون نظارت برگزار شد که در این جلسات ۹ مصوبه تصویب شد.
باقرزاده تصریح کرد: ۳۲ جلسه هیئت رئیسه اتاق اصناف به همراه دو اجلاس عمومی اتاق اصناف در ۱۰ ماهه نخست با حضور اعضا برگزار شد.
وی گفت: در این مدت ۲۷ جلسه هیئت مدیره و اتحادیه‌ها برگزار شد و ۱۲ نفر از مدیران اجرایی در کلاس‌های آموزشی شرکت کردند.
رئیس اتاق اصناف فریدونکنار از حضور ۷۳۶ نفر ساعت از اعضای هیئت‌مدیره‌ها در کلاس‌های آموزشی خبر داد و اظهار کرد: هزار و ۲۰۰ نفر ساعت نیز دارندگان پروانه کسب در این شهرستان آموزش دیدند.
باقرزاده خاطرنشان کرد: کمیسیون سه گانه در اتاق اصناف فریدونکنار تشکیل شد و اتحادیه‌ها مجاز هستند مبالغی را به عنوان کمک با گرفتن رضایت متقاضی و در ازای ارائه خدمات غیر موظف خارج از ماده ۳۰ هم می‌توانند وجوهی را دریافت کنند.
وی با اشاره به ماده ۷۹ نظام صنفی، تصریح کرد: خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان، معاف از پرداخت تمامی هزینه‌های مروبط هستند و از سال دوم باید جق عضویت پرداخت کنند.
رئیس اتاق اصناف فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود در راستای فعالیت‌های فرهنگی اتاق اصناف، اظهار کرد: دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، برگزاری زیارت عاشورا در حسینیه بازار قائم، رژه موتوری، محفل انس با قرآن، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مناسبت‌های ولادت و شهادت، عطرافشانی قبور شهدا، برگزاری نماز جماعت در بازار، برپایی جشن‌های ملی و مذهبی و تبلیغات محیطی در مراسم متفاوت، تجلیل از دختران محجبه، تجلیل از بسیجیان اصناف، حضور در گردهمائی ۵ آذر، اهدای سبد کالای کریمانه، برگزاری کلاس‌های مکاسب و فقه اسلامی بازار، برگزاری مسابقات ورزشی و تیراندازی و نشست‌های بصیرتی از فعالیت‌های این اتاق با همکاری حوزه بسیج اصناف بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا