پاس هم از فدراسیون طلبکار شد

بصیرنیوز،در بحبوحه اخبار مربوط به محرومیت دو باشگاه لیگ برتری استقلال و تراکتورسازی از نقل و انتقالات، کمتر کسی فهمید تیم قدیمی و ریشه دار پاس که روزگاری قهرمان آسیا بود و این روزها در لیگ دسته دوم اصلا حال و روز مساعدی ندارد، از جانب فیفا با کسر ۶ امتیاز مواجه شد تا خطر سقوط به لیگ دسته سه و یا حتی از آن بدتر، خطر انحلال را بالای سر خود احساس کند؛ کسر امتیازی که واقعا حق این تیم نبود.

ابتدای سال ۱۳۸۸ چهار بازیکن برزیلی با یک مدیر برنامه ایرانی (ع-ن) از مدیرعامل وقت پاس همدان درخواست می کنند تا برای تست‌دادن به این باشگاه بیایند. درخواست توام با اصرار این مدیربرنامه باعث می شود تا مدیر وقت باشگاه (سید کاظم اولیایی) با شرط این که این بازیکنان حتی هزینه اقامت و خورد و خوراک خود را هم در مدت زمان تست قبول کنند، به کمپ تیم پاس در همدان بیایند.

این چهار بازیکن به همدان می‌روند و مدت یک هفته در خوابگاه تیم پاس مستقر می شوند. آنها در تمرینات این تیم شرکت می‌کنند و بدون آنکه نظر سرمربی وقت (وینگو بگویچ) را جلب کنند، همدان را ترک می‌کنند که دیگر مسئولان باشگاه پاس از این بازیکنان خبری نداشتند.

چندی بعد حکمی از سوی کمیته انضباطی فیفا به دست باشگاه پاس می‌رسد که با استناد به قرارداد این باشگاه با یک بازیکن برزیلی به اسم «کریستین کوتو» مدعی عقد قراردادی ۷۵ هزار دلاری از این باشگاه است. تحقیقات نشان می‌دهد بازیکن مزبور، یکی از همان چهار برزیلی است که برای انجام تست به باشگاه پاس آمده بود. مدارک ارسالی از سوی کمیته انضباطی فیفا به باشگاه پاس مشخص می کند که این بازیکن با جعل سربرگ باشگاه و حتی جعل امضای مدیرعامل مدعی چنین قراردادی با باشگاه پاس همدان می‌باشد!

رفت و آمد مدیران متعدد به این باشگاه و تغییرات فراوان مدیریتی باعث شد تا هیچ یک از مدیران عامل این باشگاه وقت لازم را برای پیگیری این پرونده صرف نکنند تا حکم کمیته انضباطی فیفا قطعی شود. حتی یکی از مدیران عامل سابق که در آخرین روزهای مدیریتی‌اش پایه‌های صندلی‌اش لرزان بود، برای فرار از خطر کسر امتیاز مبادرت به پرداخت ۵۰ هزار دلار به این بازیکن کرد. این اقدام باعث شد تا کمیته انضباطی فیفا اعتراضات باشگاه پاس مبنی بر جعل در قرارداد را خیلی جدی فرض نکند.

بعد از سقوط باشگاه پاس به  لیگ دسته دوم، مدیریت جدید این باشگاه پرونده این بازیکن را از طریق دادگاه بین المللی دنبال کرد تا جعل امضا و سربرگ این باشگاه به اثبات برسد که رسید. سپس حکم دادگاه بین الملل در اختیار اینترپل قرار گرفت. همه مدارک مزبور در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفت تا فدراسیون فوتبال با مکاتبه با فیفا از باشگاه پاس همدان احقاق حق کند.

در حالی که به نظر می‌رسید فدراسیون فوتبال در حال پیگیری پرونده بازیکن مزبور در کمیته انضباطی فیفا هستند، ناگهان حکم کسر ۶ امتیاز از کمیته انضباطی فیفا به فدارسیون فوتبال ایران ابلاغ می‌شود. این اتفاق در حالی افتاد که باشگاه پاس انتظار می‌کشید تا نه تنها این پرونده مختومه اعلام شود، بلکه از طریق مراجع ذیصلاح جهانی ۵۰ هزار دلار از دست رفته خود را نیز باز پس گیری کند.

در حالی که دو باشگاه استقلال و تراکتورسازی مدعی هستند نامه‌هایی که فیفا برای آنها ارسال کرده یا با تاخیر به دستشان رسیده، یا اصلا به دستشان نرسیده و یا با تحریف در ترجمه به دستشان رسیده، حالا باشگاه دسته دومی پاس همدان نیز مدعی است فدراسیون پیگیری‌های لازم را در مورد این پرونده به عمل نیاورده و آن اراده لازم برای احقاق حق این تیم از فردی که برای تست آمده بود و با جعل سند از باشگاه طلبکار شد را به عمل نیاورده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا