حسرتی که استقلالی‌ها به دل السد گذاشته‌اند

بصیرنیوز،استقلال و السد قطر در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا روز سه‌شنبه به مصاف هم می‌روند. این دو تیم تاکنون ۷ بار به مصاف هم رفته‌اند و استقلال هیچگاه به السد نباخته است. تاریخچه این دیدارها به شرح زیر است:

* بازی نخست

السد ۱ – استقلال ۱

این دیدار در جام باشگاه‌های آسیای سال ۱۳۶۹-۷۰ برگزار شد. صمد مرفاوی تک گل استقلال را در این بازی به ثمر رساند. این بازی، مصاف رفت دو تیم بود و استقلال در بازی بعدی و در تهران میزبان السد بود.

* بازی دوم

استقلال ۱ – السد ۰

در این دیدار استقلال با هدایت مرحوم پورحیدری و با یک گل از سد تیم السد گذشت. صمد مرفاوی تک گل این بازی را به ثمر رساند.

استقلال در ادامه این رقابت‌ها به قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا دست یافت تا دومین جشن قهرمانی خود را در این رقابت‌ها به دست آورد.

* بازی سوم

السد ۰ – استقلال۱

این بازی در ورزشگاه خلیفه قطر برگزار شد. این مصاف در چارچوب جام قهرمانان آسیا (۱۳۷۹-۸۰) برگزار شد. استقلال با تک گل علی سامره موفق شد حریفش را شکست دهد تا کار نسبتا راحت‌تری در بازی برگشت داشته باشد. استقلالی‌ها در آن دیدار بازی محتاطانه‌ای از خود ارائه کردند.

* بازی چهارم

استقلال ۲ – السد ۱

استقلالی‌ها که در بازی رفت کار خود را ساده کرده بودند، با دو گلی که نیکبخت واحدی و فرزاد مجیدی به ثمر رساندند عملا کار را در همان نیمه اول تمام کردند و تک گل فهد محمد نتوانست باعث نجات السد شود.

استقلال در آن رقابت‌ها و در مرحله نیمه نهایی از الشباب عربستان شکست خورد و در رده بندی به مصاف شیمیزو ژاپن رفت و با حساب سه بر یک برابر این تیم شکست خورد و چهارم شد.

* بازی پنجم

السد ۱ – استقلال ۲

استقلال در اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا که در سال ۸۱ برگزار شد با تیم السد در چارچوب مرحله گروهی یکبار بازی کرد. در این بازی استقلال با گل‌های علی موسوی و رسول خطیبی پیش افتاد ولی تیم السد یکی از گل‌ها را جبران کرد. با اینحال درخشش هادی طباطبائی و سهراب بختیاری‌زاده مانع از گلزنی مجدد تیم السد شد.

تیم السد در آن دوره به دنبال روماریو ستاره بازنشسته برزیلی بود ولی نتوانست او را به دست آورد. با این‌حال آنها از عبدالقادر کیتا و ریکاردو سرجیو استفاده می‌کردند و تک گل السد را هم سرجیو به ثمر رساند.

استقلال در آن دوره از رقابت‌ها با هدایت رولند کخ نتوانست از مرحله گروهی بالاتر برود و حذف شد.

* بازی ششم

استقلال ۱ – السد ۱

استقلال در سال ۱۳۸۹-۹۰ بعد از گذر در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی با السد همگروه شد. استقلال در این بازی ابتدا با گل فرهاد مجیدی یش افتاد اما محمد کیتا در اواخر بازی گل تساوی را به ثمر رساند.

* بازی هفتم

السد ۲ – استقلال ۲

در دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، استقلال در این بازی که در قطر برگزار شد با دو گل فرهاد مجیدی در نیمه نخست پیش افتاد اما گلزنی خلفان ابراهیم و حسن الهایدوس برای السد مانع از پیروزی استقلال شد تا آبی‌ها در هفته پایانی با وجود پیروزی دو بر یک برابر النصر عربستان به دلیل تفاضل کمتر از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند.

نکته جالب آنجا بود که السد در پایان این رقابت‌ها قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا