بهره‌برداری از وای‌فای سراسری در کشور

بصیرنیوز،فاز دوم شبکه ملی اطلاعات به مناسبت دهه فجر امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن شهید قندی این وزارتخانه افتتاح شد.

در دی ماه سال ۹۲ شورای عالی فضای مجازی با تعریف و تعیین الزامات شبکه ملی اطلاعات آن را از قالب برنامه توسعه‌ای خارج و به صورت سازوکار دائمی در آورد.

طبق این مصوبه شبکه ملی اطلاعات زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور، شبکه مبتنی بر قرارداد اینترنت به همراه سوئیچ‌ها، مسیریاب‌ها و مراکز داده‌ای است که درخواست‌های دسترسی داخلی در مراکز داده داخلی نگهداری می‌شود و به هیچ وجه از خارج کشور مسیریابی نخواهد شد.

طبق الگوی استقرار شبکه ملی اطلاعات، فاز اول برای استقرار این شبکه در شهریور ۹۵ اجرا شده، فاز دوم برای رشد در دهه فجر ۹۵ امروز افتتاح می‌شود و فاز سوم برای بلوغ در اردیبهشت ۹۶ همزمان با روز جهانی مخابرات تکمیل خواهد شد.

طبق شاخص‌های موردنظر در برنامه کوتاه‌مدت شبکه ملی اطلاعات قرار بوده امروز و در بهمن ۹۵ متوسط سرعت دسترسی پهن باند ثابت ۴ مگابیت در ثانیه و متوسط پهن باند سیار ۳ مگابیت بر ثانیه رسیده باشد و همین شاخص‌ها قرار است در اردیبهشت ۹۶ به ترتیب به ۵ و ۴ مگابیت بر ثانیه برسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا