سرپرست فرمانداری فریدونکنار

اردوهای راهیان نور اقدامی فرهنگی‌ برای روشنگری نسل آینده است

بصیر، حسین منفردی در گفت‌وگو با بصیرنیوز، با بیان اینکه کار فرهنگی راهیان نور شامل نقش انقلاب، اسلام و عملکردها که اصول آن کار فرهنگی است، اظهار کرد: اگر چه در همه عرصه‌ها عمران و آبادی، شهرسازی انجام می‌شود اما باید شرایط کار فرهنگی به درستی فراهم شود و همه اقداماتمان باید یک رویکرد فرهنگی داشته باشیم.
وی افزود: حتی عمران هم باید ساختار و اصول فرهنگی داشته باشد یعنی وقتی کسی وارد یک جامعه اسلامی می‌شود همه شهر و خیابان نشان بدهد این شهر یک شهر اسلامی است.
منفردی با بیان اینکه باید از لحاظ فرهنگی با کشورهای غربی متفاوت باشیم، تصریح کرد: اصول فرهنگی ابعاد متعدد دارد یکی از مواردی که ما به خودمان می‌بالیم بحث ۸ سال دفاع مقدس است که از بهترین سرمایه های بشری و جوان و خوش فکر که هرکدامشان می توانستند در جامعه ما در مسولیت های حساس باشند متاسفانه رفتند.
سرپرست فرمانداری فریدونکنار، گفت: بارها این شعار را دادیم، آنان که رفتند کار حسینی کردند و همگان باید کار زینبی کنیم و مهمترین رسالت زینب همان ایام محرم است که به عنوان مسلمان کار فرهنگی انجام می‌دهیم و به عشق ائمه عزاداری می‌کنیم.
این مسئول، گفت: انجام کار فرهنگی برگرفته از همان نقش سفیر بودن حضرت زینب است که توانست به بهترین نفع و کارآمدترین روش آن را به نسل‌های بعدی انتقال دهد.
وی با بیان اینکه علیرغم مشکلات موجود و با توجه به تلاش رسانه‌های غربی که علیه فرهنگ‌مان انجام می‌دهند این وظیفه‌مان است که بتوانیم فرهنگ اصیل اسلامی که مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند را اجرا کنیم، افزود: باید کار فرهنگی انجام شود و هشت سال دفاع مقدس در هیچ کجای دنیا همچون معرفت و جنگی در آن خشونت نبود و جنگمان ابعاد زیادی دارد که یکی از آن بحث خشونت در کنار عرفان و معنویت را در کنار هم آورد و مطمئنا پیروزیمان بر اساس همین بود.
منفرد با اشاره به اینکه اگر بخواهیم این فرهنگ‌ها حفظ شود باید به نسل بعدی انتقال دهیم، تصریح کرد: خانواده ها و دانش آموزان در ایام نوروز و تعطیلات به مناطق جنگی می‌روند و در این زمینه راویان نقل قول می‌کنند و که تاثیرات معنوی خوبی دارد و بسیار موثر است.
وی با بیان اینکه وقتی یک طرح ملی است باید بودجه ملی هم برایش تعیین کرد و باید همه تلاش کنیم این کار هر ساله بهتر انجام شود، گفت: از مساعدت مالی دستگاه ها برای بهتر برگزار شدن این اردو فرهنگی استفاده شود و امیدواریم سهمیه امسال بیشتر از سال‌های دیگر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا