دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز مازندران خبر داد

رشد ۵۰۰ درصدی کشف محصولات شیلاتی قاچاق در مازندران

بصیر، علی پیرفلک طی گفت‌وگویی با اشاره به رشد ۵۰۰ درصدی کشف محصولات شیلاتی قاچاق در مازندران، کسب این موفقیت را مرهون همکاری اداره کل شیلات و یگان حفاظت دریایی دانست و اظهار کرد: امیدواریم که شاهد کاهش رویه قاچاق محصولات شیلاتی در استان باشیم.

وی به دیگر محصولات قاچاق کشف شده اشاره کرد و افزود: کشف لوازم آرایش و بهداشتی، لوازم خانگی و تلفن همراه قاچاق نسبت به مدت مشابه دو برابر شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالاهای بومی استان در الویت قرار دارد، تصریح کرد: کالاهای قاچاقی مانند ماهیان خاویاری، پرندگان مهاجر، فرآورده‌های جنگلی و طبیعی، صیفی‌جات، محصولات باغی و زراعی و صنایع تبدیلی جزو الویت‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران است.

پیرفلک در پاسخ به این پرسش که «آیا در حوزه ارز نیز قاچاقی در استان صورت گرفته است؟»، خاطرنشان کرد: تا به حال گزارشی مبنی بر قاچاق ارز در مازندران نداشته‌ایم اما دلیلی بر این نیست که موضوع را رصد نکنیم.

وی، مسؤول رصد بازار برای کشف قاچاق ارز را بانک ملی معرفی کرد و گفت: ۲۴ دستگاه اجرایی، عضو ثابت کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند که با وظایف مشخص هر ۴۵ روز یک‌بار  تشکیل جلسه می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا