این تصمیم خطرناک فوتبال جهان را نابود خواهد کرد

بصیرنیوز،اگر قرار باشد تنها ۲ اتفاق خبری و مهم فوتبالی در سال ۲۰۱۶ معرفی شود بدون تردید باید به انتخاب برترین‌های دنیای فوتبال و ماجرای ۴۸ تیمی شدن جام جهانی اشاره کرد.

چهل و هشت تیمی شدن جام جهانی اختراع شخص اینفانتینو ریاست فدراسیون فوتبال نبود و پیش از او دوست صمیمی و رئیس قدیمی وی میشل پلاتینی این موضوع را مطرح کرده بود اما خیلی از کارشناسان از مطرح شدن دوباره این موضوع رد شده تعجب کردند.

یک از ایرادات اساسی به ۴۸ تیمی شدن جام جهانی کمرنگ شدن هیجان در این رقابت بزرگ محسوب می‌شود که طی آن احتمال دارد ضعیف‌ترین تیم جهان مقابل قوی‌ترین ترین قرار گرفته و در ۹۰ دقیقه قانونی شانس خود را آزمایش کند. مشخص است در چنین شرایطی احتمال ناکامی یا متوقف شدن تیم قوی صفر نیست. بر همین اساس کارشناسان زبده دنیای فوتبال به سؤالات ارسال شده توسط خبرنگار مشرق در خصوص این دو اتفاق مهم، پاسخ داده و در این خصوص نظر کارشناسی خود را ارسال کردند:

مثبت و منفی 48 تیمی شدن جام جهانی / ملاک انتخاب بهترین‌ها

مندی هنری خبرنگار مستقل آمریکایی و یکی از مجریان باسابقه تلویزیون دولتی این کشور در خصوص ۴۸ تیمی شدن جام جهانی نوشت:‌ «بدون تردید رئیس فیفا می‌خواهد صلح و اتحاد جهانی را به بهانه فوتبال ترویج کند. به این دلیل از او متشکریم و تلاشش را قدر می‌نهیم اما چرا همه مشکلات دنیا را فوتبال باید حل کند. اتحاد جهانی در سازمان ملل مطرح شود نه در ساختمان فیفا. با ۴۸ تیم به جایی نخواهیم رسید و هیجان به طور کامل از بین خواهد رفت. چندین گروه ۳ تیمی و بازی‌های بی‌رمقی که هیچ دلیلی برای تماشای آنها وجود ندارد. کم کم تماشاگران فوتبال فقط خبرنگاران خواهند بود. آنها هم مچبورند این کار را انجام دهند«.

این مجری قدیمی و باسابقه در خصوص شیوه انتخاب بهترین‌های دنیای فوتبال هم گفت: «این سناریو همیشه مطرح بوده که حامیان مالی در این خصوص تصمیم می‌گیرند اما کسی این موضوع را ثابت نکرده است و من به خودم اجازه نمی‌دهم در این مورد و در چنین مراسم باشکوه و مهمی برچسب بی‌عدالتی بزنم«.

مثبت و منفی 48 تیمی شدن جام جهانی / ملاک انتخاب بهترین‌ها

استوارت گاردنر اهل منچستر انگلیس و کنترل کننده تلویزیون اختصاصی منچستر یونایتد در پاسخ به سؤال مربوط به ۴۸ تیمی شدن جام جهانی می‌نویسد: «اتفاق بدی نیست به شرط اینکه هر وقت مرحله گروهی تمام شد خبرمان کنند تا برای تماشای فوتبال آماده شویم. من دلیلی برای پیگیری مرحله کسل‌کننده گروهی نمی‌بینم«.

این خبرنگار درباره انتخاب بهترین‌های دنیای فوتبال نیز گفت: «درخشش در سطح ملی و باشگاهی ملاک انتخاب است و دخالت اسپانسرها را در این فرایند قبول ندارم».

مثبت و منفی 48 تیمی شدن جام جهانی / ملاک انتخاب بهترین‌ها

جان کراس نویسنده بخش فوتبال دیلی میرر نیز در خصوص سؤالات مذکور نوشت: «۴۸ تیمی شدن فوتبال ضربه نهایی بر پیکره زخمی فوتبال است و امیدوارم اینفانتینو مرتکب چنین اشتباه بزرگی نشود. هنوز هم دیر نشده و او می‌تواند تصمیمش را تغییر دهد. ملاک انتخاب بهترین‌های دنیای فوتبال نیز فقط شایستگی نیست بلکه دنیای تبلیغات هم تاثیر دارد. اگر بازیکنی با خبرنگاران و رسانه‌ها هماهنگ نباشد شانس حضور در جمع بزرگان را از دست می‌دهد«.

مثبت و منفی 48 تیمی شدن جام جهانی / ملاک انتخاب بهترین‌ها

دیوید اورنستین خبرنگار سرویس جهانی BBC در بخش ورزشی در این خصوص اینگونه پاسخ داد: «فیفا هر کاری که برخلاف عقیده فوتبال انگلیس باشد، انجام می‌دهد .شکاف بین اتحادیه اروپا و بریتانیا در فوتبال هم نمایان شده و آنها به هر چیزی که به فوتبال انگلیس ضربه بزند تن می‌دهند. انتخاب بهترین بازیکن یا بهترین مربی در دنیای فوتبال با رای کارشناسان و خبرنگاران معتمد اروپا صورت می‌گیرد. بنابراین نمی‌تواند جایگاه مناسبی برای ترویج بی‌عدالتی باشد«.

مثبت و منفی 48 تیمی شدن جام جهانی / ملاک انتخاب بهترین‌ها

لوئیس ماسکارو نویسنده بخش فوتبال داخلی روزنامه اسپورت کاتالونیا هم نوشت: «اینکه فقط مسی و رونالدو در جمع بزرگان نامزد دریافت جوایز بهترین‌های دنیای فوتبال باشند چیز عجیبی نیست. در ۱۰ سال گذشته اگر بازیکنی بهتر از این دو سراغ دارید نام ببرید. به عقیده من مراسم بهترین‌های دنیای فوتبال در فضایی عادلانه و کارشناسانه برگزار می‌شود«.

پیچی آلانسو نویسنده و تحلیلگر ورزشی در Movistar در این خصوص گفت: «اینفانتینو اراده جدی برای تخریب فوتبال جهان دارد و این را بارها گفته‌ام. ۴۸ تیمی شدن یعنی خداحافظی با جذابیت در فوتبال

مانوئل استبان نویسنده قدیمی روزنامه آس اسپانیا در این خصوص می‌گوید: «وقتی نام رونالدو را در سالن فیفا شنیدم با خودم گفتم این یک توهین به خبرنگاران است. از چند ماه پیش مطمئن بودیم رونالدو بهترین بازیکن خواهد بود اما به عقیده من در دنیای فوتبال بهتر از رونالدو هم داریم که البته حامی مالی ندارند و دیده نمی‌شوند«.

مثبت و منفی 48 تیمی شدن جام جهانی / ملاک انتخاب بهترین‌ها

توماس رونسرو دیگر نویسنده آس اسپانیا در صفحه توئیتر خود به این سؤالات پاسخ داد و نوشت: ۴۸ تیمی شدن باعث از بین رفتن بزرگان فوتبال می‌شود. این در فوتبال باشگاهی نیز نمود دارد. به عنوان مثال اگر قرار باشد حق پخش تلویزیونی همه باشگاه‌های لالیگایی یکسان باشد رئال مادرید و بارسلونا متضرر می‌شوند. با ۴۸ تیمی شدن جام جهانی، تیم‌های بزرگ ملی نیز ضرر خواهند کرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا