پرسپولیس و الهلال در انتظار پایان مناقشه

بصیرنیوز،یک فصل پیش بود که کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد به دلیل مشکلات سیاسی پیش آمده میان ایران و عربستان بازی تیم های باشگاهی دو کشور در لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث برگزار خواهد شد و اخیرا هم این تصمیم به مدت یک فصل دیگر تمدید شده است.به این خاطر که در روابط سیاسی دو کشور تغییری ایجاد نشده است. البته به زعم اعضای کمیته اجرایی AFC.

 اما این مشکل به نظر می رسد به زودی رفع خواهد شد. فیفا به تازگی در سوئیس میزبان نمایندگان فدراسیون فوتبال دو کشور بود و بر عدم دخالت سیاست در فوتبال تاکید داشت و اذعانش بر این بود که تیم های باشگاهی و ملی دو کشور باید از یکدیگر میزبانی کنند.
البته اعلام باشگاه های عربستانی بر این بود که وزارت امور خارجه این کشور سفر شهروندان عربستانی به ایران را ممنوع کرده. البته اقدام متقابل هم صورت گرفته و شهروندان ایرانی هم به عربستان سفر نمی کنند.
 اما امروز علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» اعلام کرد:«  ایران هیچ مشکلی با عربستان ندارد و آماده گفت‌وگو با ریاض است.» پیش تر هر عربستانی ها از هیات ایرانی برای سفر به عربستان به منظور تدوین برنامه سفر حجاج ایرانی دعوت بعمل آورده بودند.
با پالس های مثبت رد و بدل شده و احتمال رفع مشکلات سیاسی دو کشور به نظر می رسد در آینده ای نزدیک و شاید هم فصل آتی تیم های ایرانی و عربستانی مشکلی برای میزبانی از یکدیگر نداشته باشند و تیم های دو کشور از سفر به کشور ثالث برای میزبانی از یکدیگر خلاص شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا