جانشین ستاره غایب پرسپولیس در دربی

بصیرنیوز،بازیکنان به سه گروه تقسیم می‌شوند. یک گروه دروازه‌بان‌ها، گروه دوم مدافعان و آخری هم هافبک‌ها و مهاجمان. میان مدافعان اما هر چه سر می‌چرخانیم اثری از حسین ماهینی نمی‌بینیم. مدافع راستی که این فصل، هم در مرکز خط دفاع بازی کرده و هم سمت چپ. او اما حالا و در آستانه شهرآورد ۸۴ به جمع هافبک‌ها رفته تا بین آنها باشد. شاید قرار است تغییری به‌وجود بیاید، تغییری باز هم برای ماهینی و دوباره انتقال از یک پست به پستی دیگر.

در گروه مدافعان، می‌شود حدس زد کدام ۴ بازیکن در شهرآورد بازی می‌کنند. حضور صادق محرمی در دفاع راست کمی عجیب است. هر چند او نشان داده بازیکن قابل اعتمادی است اما در آخرین بازی روی نیمکت نشست تا تیم حاضر در شهرآورد آزمایش شود و بهترین ترکیب وارد زمین. بازگشت محرمی به دفاع راست، آن هم در تیم اصلی یعنی خبرهایی است. خبرهایی از جنس یک غافلگیری بزرگ برای بازی مقابل استقلال.
احمدزاده دفاع چپ است، پس او از این پست تکان نمی‌خورد. حتی برای بازی با استقلال که حساس‌ترین بازی فصل است. خط دفاع را جلال حسینی، محمد انصاری، صادق محرمی و فرشاد احمدزاده تشکیل می‌دهند. ما هم پرسیدیم، شاید شما هم بپرسید که تکلیف رامین رضاییان و حسین ماهینی چه می‌شود؟
رامین رضاییان مثل بازی‌های قبل هافبک راست پرسپولیس است. بازیکنی که نزدیکی‌اش به خط حمله، پرسپولیس را در فاز هجومی قدرتمندتر می‌کند اما حسین ماهینی. تمرینات پایانی هافبک‌ها و مهاجمان، از غافلگیری برانکو رونمایی می‌کند. غافلگیری برای انتخاب جانشین کمال کامیابی نیا. کسی که بتواند و این توانایی را داشته باشد تا جای خالی شماره ۱۱ پرسپولیس را پر کند.
برانکو راه حل جدیدی اندیشیده. استفاده از حسین ماهینی در نقش هافبک دفاعی. بازیکنی که این فصل، هم در دفاع راست و چپ بازی کرده و هم دفاع میانی. آچار فرانسه پرسپولیس حالا باید یک خط جلو برود و هافبک دفاعی شود. آن هم در بازی حساسی چون استقلال که می‌تواند منجر به بالا رفتن شانس قهرمانی پرسپولیس شود.
به نظر برانکو انتخاب مناسبی انجام داده. انتخابی که ریسک آن کمتر از بقیه است. ماهینی توانایی دفاعی خوبی دارد، در بازی‌خوانی موفق است و خوب ضربه سر می‌زند. خصوصیاتی که با توجه به سبک بازی استقلال، اهمیت زیادی برای برانکو در شهرآورد تهران خواهد داشت. ماهینی این فصل را به عنوان مدافع راست آغاز کرد، به مرکز خط دفاع منتقل شد به سمت چپ خط دفاع رفت و حالا هافبک دفاعی می‌تواند چهارمین پست او در این فصل باشد. بازیکنی که چندی پیش و پس از بازی مقابل سیاه جامگان در صفحه شخصی خود نوشت: «قبل از شروع بازی دفاع راست بودم، بازی که شروع شد شدم دفاع وسط، نیمه دوم شدم دفاع چپ. بازی می‌رفت وقت اضافه، فکر کنم دروازه‌بان می‌شدم.» بازی حالا به وقت اضافه نرسیده اما ماهینی باید جانشین کامیابی نیا شود. آن هم نه درون دروازه که در خط میانی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا