ولایتی: ایران پرچم‌دار بیداری اسلامی است

بصیرنیوز،علی اکبر ولایتی رییس مجمع جهانی بیداری اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) در حاشیه همایش هم اندیشی میهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این همایش قریب چهارصد نفر از علما و اندیشمندان و فرهیختگان در سالگرد پیروزی انقلاب به تهران آمده اند، شرکت کرده اند.

وی افزود: این میهمانان از نهضت های مختلف مرتبط با جهان اسلام و بیداری اسلامی هستند که سخنران های مختلفی انجام می دهند و نتیجه این سخنرانی ها و هم اندیشی ها برای ترسیم چشم انداز آینده برای مبارزه مسلمانان در جهت وحدت امت اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام جمع بندی خواهد شد.

ولایتی در ادامه افزود: همه کشورهایی اسلامی و مسلمان در طول تاریخ معاصر و گذشته در بیداری اسلامی نقش داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه پرچم دار بیداری اسلامی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: بنیان گذار موج جدید بیداری اسلامی حضرت امام بودند و ادامه این راه بر عهده مقام معظم رهبری است.

رییس مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: در حقیقت میهمانان از کشورهایی مختلف اسلامی به دعوت جمهوری اسلامی و دبیرخانه مجمع بیداری اسلامی به ایران می آیند تا آخرین تحولات جهان اسلام مورد گفت و گو قرار گیرد تا در این هم اندیشی بتوانیم با وحدت کلمه بیشتری میان فرهیختگان جهان اسلام در مقابل سیل عظیم توطئه هایی که علیه مسلمانان شکل گرفته اند داشته باشیم.

وی افزود: تجلی این توطئه ها را در عراق و لبنان و یمن و افغانستان می بینیم. نتیجه هم اندیشی و تبادل نظر ها موجب این شده است که هرچه بیشتر مثل گذشته ملت های مسلمان به سمت وحدت و هم بستگی بروند.

ولایتی خاطر نشان کرد : این هم اندیشی ها برعکس آنچه که دیگران و دشمنان اسلام تبلیغ می کنند برای جلوگیری از تفرقه هرچند وقت یک بار تکرار خواهد شد.

رییس مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: نتیجه این گردهمایی انشاالله نزدیک تر شدن مسلمانان و همفکری هر چه بیشتر خواهد بود.

وی در ادامه به کمک ایران به فلسطینی ها اشاره کرد و گفت: بدون تردید با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی ما شاهد انتفاضه های مختلف ملت فلسطین بودیم و آنان توانسته اند گام های بلندی در مقاومت بردارند و غزه این بخش از سرزمین مقدس فلسطین را آزاد کنند.

ولایتی تاکید کرد: بدون تردید وضعیت فلسطینی ها بعد از انقلاب اسلامی به مراتب قوی تر از قبل از پیروزی انقلاب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا