نکاتی برای مراقبت از پوست در سفر

بصیرنیوز،با اینکه سفر می‌تواند خیلی مهیج و سرگرم‌کننده باشد اما گاهی به ضرر پوست شما تمام می‌شود و چندان هم برای آن خوب نیست. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت فوت و فن می‌خوانیم.

نکاتی برای مراقبت از پوست در سفر
چه در حال رفتن به سفر رویایی خود هستید یا می‌خواهید به دیدن خانواده خود در فصل تعطیلات بروید، برای محافظت از چهره خود و حفظ شادابی پوستتان باید اقداماتی را انجام دهید؛ مخصوصاً اگر پوستتان مستعد تحریک و آسیب دیدن است.
چیزهایی که لازم دارید
محصولات مراقبت از پوست که در بسته‌های مسافرتی گنجانده شده‌اند (پاک‌کننده، تونر، مرطوب‌کننده)
ژل لب (پماد لب)
ضدآفتاب صورت
میان‌وعده‌های سالم
بطری آب
ضدعفونی‌کننده دست
دستمال‌های آرایشی و بهداشتی پاک‌کننده
پوست خود را آماده کنید
بهترین راه برای آماده کردن پوست این است که قبل از سفر ظاهر خوب آن را حفظ کنیم. این کار با مراقبت سخت از پوست حاصل می‌شود اما انجام تمرین‌های سالم نیز مؤثر خواهد بود.
تعداد محصولاتی که استفاده می‌کنید را به حداقل برسانید (پاک‌کننده، تونر، مرطوب‌کننده) و از محصولات استفاده کنید که برای پوست شما مفید هستند.
هر روز صبح و عصر (بدون اینکه فراموش کنید!) صورت خود را بشویید و از پاک‌کننده ملایم برای کاهش ابتلا به مشکلات پوستی استفاده کنید. خوب استراحت کنید (۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه)، خوب آب بنوشید، محصولات تازه بخورید و از غذاهای خانگی استفاده کنید. از مصرف قند بپرهیزید و از همه غذاهای فرآوری‌شده فاصله بگیرید.
محصولات همیشگی خود را همراه داشته باشید.
از محصولات مراقبت از پوست مورد اطمینان خود در طول سفر استفاده کنید تا جانب احتیاط را رعایت کرده باشید و از خرید بسته‌های مسافرتی مراقبت از پوست که پوست شما به آنها عادت ندارد بپرهیزید. اگر با هواپیما سفر می‌کنید، بطری‌های تأییدشده TSA را با محصولات همیشگی و مطمئن خود پر کنید و دم دست خود داشته باشید تا در طول سفر از آنها استفاده کنید.
سفر با هواپیما
در بین تمام شیوه‌های مسافرت، سفر با هواپیما برای پوست چالش‌انگیزتر است. کابین‌های هواپیما عاری از رطوبت هستند بنابراین هوا رطوبت پوست شما را به خود جذب می‌کند و پوست شما را خشک و خشک‌تر می‌کند. در اینجاتی نکاتی را می‌گوییم که بهتر است برای مراقبت از پوست در سفرهای هوایی رعایت کنید:
قبل از پرواز از محصولاتی که پوست شما را آبرسانی می‌کنند استفاده کنید؛ (محصولاتی که حاوی ترکیباتی با پیوندهای آبی هستند مانند هیالورونیک اسید و گلیسیرین) و روی آن را با لایه‌ای مرطوب‌کننده (مانند کرم صورت) بپوشانید تا مانع از دست رفتن آب شوید. کرم رطوبت را به دام می‌اندازد و از بی‌آبی جلوگیری می‌کند.
پماد لب بزنید: لبها اولین جایی هستند که زود خشک می‌شوند و آسیب می‌بینند. از برق لب یا ژل‌هایی که چرب‌کننده هستند برای مرطوب نگه داشتن لب‌ها استفاده کنید.
مواد آرایشی به صورت بزنید: چیزهایی مثل کرم‌پودر، کانسیلر و پنکک. اگر نمی‌خواهید کاملاً بدون آرایش باشید، ریمل و رژ لب با فرمول‌های مرطوب‌کننده بزنید اما روی صورت چیزی نمالید.
کرم ضدآفتاب بزنید: در هنگام پرواز، بیشتر به خورشید نزدیک هستید و همین امر شما را بیشتر در معرض اشعه فرابنفش و تأثیرات مخرب آن قرار می‌دهد.
تنقلات و میان‌وعده‌های سالم بخورید: از خوردن میان‌وعده و تنقلاتی که خطوط هوایی هنگام پرواز به شما می‌دهند پرهیز کنید؛ چیزهایی مثل آجیل شور، چیپس و بیسکوییت‌های شور. آجیل‌های بی‌نمک و خام و میوه بهترین گزینه به عنوان میان‌وعده هستند.
اگر نوع پوست شما چرب است، همیشه دستمال بهداشتی پاک‌کننده دم دست داشته باشید تا چربی یا سبوم اضافی را از پوست خود پاک کنید زیرا باعث تجمع باکتری می‌شود و پوست شما را خراب می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا