سرپرست فرمانداری فریدونکنار مطرح کرد

خودباوری ملت ایران یکی از دلایل مهم پیروزی انقلاب

بصیر، حسین منفردی در سخنرانی پیش از خطبه روز ۲۲ بهمن در جمع مردم شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: حضور پرشور مردم فریدونکنار در این روز بارانی نشان از تجدید بیعت با آرمان های انقلاب و امام و رهبری است.
وی با اشاره به عوامل پبروزی انقلاب خاطرنشان کرد: یکی از عوامل پیروزی انقلاب، شخصیت کاریزماتیک امام بوده که موجب حرکت عظیم ملت ایران شده است.
سرپرست فرمانداری شهرستان فریدونکنار تصریح کرد: امام خمینی برداشت جدید از اسلام ارائه داده بود که نسبت به علمای دیگر متفاوت بوده است.
منفردی گفت: برخی از علما این دیدگاه را دارند که تشکیل حکومت بسیار سخت و مانند دست کشیدن روی تیغ است اما امام خمینی (ره) حکومت اسلامی را بر پایه ولایت فقیه استوار کرد.
وی افزود: یکی دیگر از برجستگی‌های امام خمینی که ایشان را با دیگر علما متمایز می‌کرد، پرداختن او هم در زمینه عرفانی و هم در زمینه عملی است.
سرپرست فرمانداری فریدونکنار یادآورشد: نگاه سیاسی امام باعث شد تا سیاسیون دنیا متحیر از حرکت این مرد بزرگ باشند چراکه امام خمینی درس سیاسی نخوانده بود اما توانست اندیشه سیاسی را در حکومت پیاده کند.
منفردی با اشاره به دومین علت پیروزی انقلاب گفت: باور مردم ایران باعث شد که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
وی خاطرنشان کرد: خودباوری موجب تقویت در انسان می‌شود و در حالی که برخی از انسان‌ها از مرگ هراس دارند اما ملت ایران در راه اعتلای آرمان‌های خود از هیچ چیز حتی مرگ هراس نداشته که این امر موجب پیروزی شد.
سرپرست فرمانداری فریدونکنار تصریح کرد: ملت ما در پی این است که هرکجا ظلمی هست از بین برود و ملتی که نسبت به خدا و ائمه و ولایت باور داسته باشد و بداند که مرگ در راه حق شهادت هست شکست نخواهد خورد.
منفردی با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس همین باورها یود که به پیروزی رسیدیم گفت: تجهیزات نظامی در کشور لازم است اما مهمترین چیز خودباوری است و اگر ما به بهترین تکنولوژی دست پیدا کنیم اما اگر نسبت به باورهای خود ضعیف باشیم شکست میخوریم.
وی با اشاره به اینکه رویکرد تمام دستگاه‌ها باید کار فرهنگی باشد خاطرنشان کرد:اگر بخواهیم شهر و کشور آباد داشته باشیم لازم است که کار فرهنگی کنیم.
سرپرست فرمانداری فریدونکنار بر ضرورت اخلاق اسلامی در کشور تاکید کرد و افزود: متاسفانه فضای بی‌اخلاقی باعث بسیاری از مشکلات در کشور شده و بسیاری از افراد با بی‌اخلاقی زمینه تخریب مسئولانی را قرار میدهند که تایید شده رهبری هستند.
منفردی با بیان اینکه حضور مردم ضلع دیگر پیروزی انقلاب بود گفت: به فرموده امام خمینی مردم ایران برتر از مردم دوران پیامبر هستند و با حضور پرشور و ظلم ستیزی توانستند به پیروزی دست یابند.
وی در پایان گفت: دو نوع تهدید داریم که یک نوع تهدید خارجی است که همه از آن شناخت دارند همچنین یک نوع تهدید داخلی وجود دارد که آسیب تهدید داخلی خطرناکتر است و اگر ملت ایران اتحاد خود را از دست دهند دچار مشکل می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا