پرسپولیس از این ۶ بازیکن حال حاضر استقلال زخم خورده است +عکس و جدول

بصیرنیوز،استقلال جوان شده در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا از پس السد ثروتمند بر آمد تا هوادارانش با امیدواری بیشتری به داربی پایتخت نگاه کنند.

در جمع مردان با انگیزه تیم سوم جدول ۶ نفر شرایطی ویژه دارند. مردانی که موفق شده اند پیش از این هم دروازه پرسپولیس را باز کنند.
مردانی که بختشان با پرسپولیس باز شده
این نکته جالب توجه ای است که در جمع استقلالی ها و در فاز هجومی تیم منصوریان دو جوان جویای نام حضور دارند که پیش از این نخستین گلهای عمر فوتبالی اشان در لیگ برتر را با پیراهن نفت به پرسپولیس زده اند:
علی قربانی
نفر اول علی قربانی است. مهاجم سوادکوهی آبی ها که موفق شده به ترکیب اصلی استقلال راه پیدا کند. علی تا به امروز با پیراهن نفت و استقلال ۷۸ بازی لیگ برتری انجام داده است تا ۲۱ گل به ثمر برساند. این جالب توجه است که نخستین گل لیگ برتری او جمعه اول شهریورماه سال ۱۳۹۲ سهم پرسپولیس و نیلسون برزیلی در ایستگاه ۶ لیگ سیزدهم شد.
۳ سال و ۵ ماه و ۱۹ روز قبل و بعد از اینکه مرحوم مهرداد اولادی به دلیل مصدومیت زودهنگام از ترکیب نفت خارج شد این قربانی تیز پا بود که در دقیقه ۳+۹۰ دروازه پرسپولیس را فرو ریخت.
 
مجتبی حقدوست
هافبک نفوذی این فصل استقلال قرضی از نفت به جمع آبی ها اضافه شده است. این جوان جویای نام سابقه زیادی در لیگ برتر ما ندارد و تنها ۸۶۶ دقیقه شانس بازی در آن را داشته است.
مجتبی فصل پیش در دقیقه ۹۲ دیدار نفت برابر پرسپولیس تیر خلاص را بر پیکر تیم مدعی برانکو زد تا هم قرمزها رویای قهرمانی خود را بر باد رفته ببینند و هم خودش برای اولین بار گلزنی در فوتبال ایران را با پرسپولیس سرشناس آغاز کند. حقدوست بعد از گلی که در ایستگاه ۲۸ فصل قبل به پرسپولیس زد در فصل جاری دو گل دیگر با پیراهن استقلال به نفت آبادان و ماشین سازی زده است.
جابر کابوس برانکو
به گزارش مشرق، جابر انصاری هافبک مهاجم زیرک آبی ها را باید کابوس همیشگی برانکو و پرسپولیس دانست. این مهاجم اگر چه به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته اما حضورش در زمین حتی برای دقایقی کوتاه هم مدافعان پرسپولیس را آزار خواهد داد.
انصاری سابقه زدن ۴ گل در سه بازی پی در پی برابر پرسپولیس را دارد و این رکوردی است که کسی  به آن دست پیدا نکرده است.
جابر در ایستگاه ۲۹ لیگ چهاردهم با پیراهن گسترش فولاد ۲ گل به پرسپولیس زد تا برای قرمز های پایتخت قبل از استقلالی شدن خط و نشان بکشد.

این بازیکن بعد از استقلالی شدن هم در هر دو داربی رفت و برگشت لیگ پانزدهم گل زد تا به طور متوسط در هر ۴۵ دقیقه به پرسپولیسِ برانکو گل زده باشد.

پس باید به این کروات حق داد اگر بگوید جابر انصاری خطرناک ترین بازیکن استقلال است. جابر انصاری تاکنون ۱۶۸ بازی در لیگ برتر فوتبال ایران انجام داده تا طی آن ۳۸ گل به ثمر برساند. این در حالی است که ۴ تای این گلها نصیب پرسپولیس شده است. به عبارت ساده تر حدود ۱۱ درصد گلهای آقا جابر سهم پرسپولیسی ها بوده است.
باجناق ها+۱
استقلالی که می خواهد صدرنشین مطلق لیگ شانزدهم را شکست دهد دو بازیکن در میانه میدان خود دارد که نسبت فامیلی دارند.
امید ابراهیمی و خسرو حیدری تجربه زدن گل به پرسپولیس را دارند. البته خسرو حیدری که سابقه دادن پاس گل در داربی را دارد در این دیدار حساس هنوز گلزنی نکرده است.
امید ابراهیمی
تاثیرگذارترین استقلالی میانه میدان آبی ها تاکنون ۱۹۳ بازی در لیگ برتر ایران انجام داده تا در نقش یک هافبک دفاعی ۴۰ گل به ثمر برساند. امید یک مرتبه از روی نقطه پنالتی در بازی برگشت لیگ پانزدهم دروازه پرسپولیس را هم باز کرده است تا اسمش وارد لیست گلزنان تاریخ شهرآوردهای تهران شود.
درایستگاه ۲۶ فصل قبل در شرایطی که استقلال ۴-۱ از حریف سنتی اش عقب افتاده بود؛ ضربه دقیقه ۸۹ ابراهیمی تنها اندکی از تلخی شکست تیم پرویز مظلومی برابر مردان برانکو کاست.
خسرو حیدری
ملی پوش باتجربه آبی ها اگر چه تاکنون در شهرآوردهای زیادی حضور داشته اما تنها گلش برابر پرسپولیس را در روزی باشکوه و البته با پیراهن سپاهان وارد دروازه پرسپولیس کرد.
دوشنبه هشتم آذرماه سال ۱۳۸۹ سپاهان با هدایت امیرقلعه نویی در ایستگاه ۱۶ لیگ دهم طوفان زردش را بر پرسپولیس وارد کرد تا شکست ۱-۴ پرسپولیس را با تمام طرفدارانش وارد کما کند.
آن روز ابراهیم توره و هادی عقیلی برای میهمان گل زده بودند تا گل دقیقه ۳۰ تیاگو فراگا برزیلی را به بهترین نحو پاسخ دهند. با این حال اول خسرو در دقیقه ۷۲ و بعد رضا عنایتی در دقیقه ۸۵ بلایی سر پرسپولیس آوردند که تا مدتها در ذهن هوادارانشان بماند.
نکته قابل توجه اینکه خسرو حیدری در تاریخ ۳۴۷ بازی لیگ برتری اش تنها ۶ گل به ثمر رسانده است که یکی از آنها سهم پرسپولیس شده است.
کاوه رضایی
ششمین بازیکن حال حاضر استقلال که سابقه گلزنی برابر پرسپولیس را در کارنامه دارد کاوه رضایی است. مهاجمی که تاکنون ۱۵۶ بازی در لیگ برتر ایران انجام داده و ۳۲ گل زده است.
کاوه که در داربی نیم فصل اول نخستین شهرآورد خود را تجربه کرد پیش از این در ایستگاه چهارم لیگ قبل موفق شده است دروازه پرسپولیس برانکو را باز کند.
پنج شنبه ۲۹ مرداد ماه سال ۱۳۹۴ پرسپولیس با گل دقیقه ۶۴ امید عالیشاه از میهمانش ذوب آهن پیش بود که تیم گل محمدی با ضربه تماشایی دقیقه ۷۶ کاوه رضایی به بازی برگشت و در نهایت گل دقیقه ۹۰ حسن زاده شکست تیم برانکو را رقم زد.
حال باید دید از جمع مردانی که در اردوی آبی ها حضور دارند گلزنی قادر خواهد بود تا با عبور از خط دفاعی مستحکم قرمز ها هم به گل های زده قبلی خود بیفزاید و هم رکورد گل نخوردن های رقیب را در هم بشکند؟

جدول ثبت ۹ گل ۶ استقلالی حال حاضر آبی ها برابر پرسپولیس

بازیکن

تعداد گل

لیگ

دقیقه گل

نتیجه نهایی

نکته

جابر انصاری

۴

۱۴

۱۵

۱۵

۱۳،۱۵

۴۸

۵۵

گسترش۲پرسپولیس۱

استقلال۱پرسپولیس۱

پرسپولیس۴استقلال۲

در سه دیدار پشت سر هم ۴ گل به پرسپولیس زد

امید ابراهیمی

۱

۱۵

۸۹

پرسپولیس۴استقلال۲

از روی نقطه پنالتی گل زد

خسرو حیدری

۱

۱۰

۷۲

پرسپولیس۱سپاهان۴

بازی دراستادیوم آزادی برگزارشد

کاوه رضایی

۱

۱۵

۷۶

پرسپولیس۱ذوب آهن۲

دقیقه ۹۰ حسن زاده گل دوم را زد

علی قربانی

۱

۱۳

۹۳

نفت۱پرسپولیس۰

اولین گل لیگ برتری اش بود

مجتبی حقدوست

۱

۱۵

۹۲

پرسپولیس۰نفت۲

اولین گل لیگ برتری اش بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا