۸ بازیکن ویژه پرسپولیس مقابل استقلال در دربی ۸۴ +عکس و جدول

بصیرنیوز، پرسپولیس صدرنشین مطلق لیگ برتر فوتبال است و فاصله امتیازی اش با آبی های رده سومی به ۱۳ امتیاز رسیده است. به همین دلیل هم روی کاغذ برنده داربی ساعت ۱۵ امروز (یکشنبه ۲۴ بهمن) قلمداد می شود.

اما داربی، داربی است و اگر بگوییم نتیجه نهایی آن به اندازه قهرمانی در لیگ، برای هواداران سرخابی ها اهمیت دارد، بیراه نگفته ایم.
بررسی خبرنگار مشرق از عملکرد آبی های حاضر در اردوی استقلال نشان داد که از بین آنها ۶ نفر هستند که سابقه گل زدن به ارتش سرخ پایتخت را در کارنامه به ثبت رسانده اند.
با زیر و رو کردن پرونده عملکرد پرسپولیسی های سرحال و آماده این فصل لیگ برتر درمی یابیم که از میان نفرات سرخ پوشی که شانس بازی در داربی ۸۴ را دارند؛ ۸ نفرشان پیش تر هم دروازه استقلال را تسخیر کرده اند.
۸ مردی که روی هم ۱۳ گل به استقلال زده اند و امیدوارند امروز در شهر آورد هشتادو چهارم بر تعداد این گلها بیفزایند.
آقای هت تریک
مشخص نیست که سامان نریمان جهان بازیکن تازه وارد به اردوی پرسپولیس چند دقیقه شانس حضور در شهر آورد را داشته باشد. با این حال درخشش او در ایستگاه ۲۹ لیگ چهاردهم سبب شد تا امروز او چهره ای خاص در نزد هواداران دو تیم سرخابی باشد.
سامان در شرایطی که استقلال با امیر قلعه نویی به چیزی جز پیروزی احتیاج نداشت، با پیراهن تراکتورسازی برابر آبی ها هت تریک کرد تا به مردی ویژه مبدل گردد. نکته اینجاست که نریمان جهان در فصل جاری هم با زدن گل به آبی ها در دیدار هفته پنجم دو تیم ماشین سازی و استقلال، چهارمین گلش را هم به تیم رقیب زد تا مانند جابر انصاری در استقلال مرد ۴ گله سرخابی در برابر حریف لقب بگیرد.
۲ گله های خطرناک
برانکو سه بازیکن کاملا تاثیرگذار در فاز هجومی دارد که هر کدامشان ۲ گل لیگ برتری به استقلال زده اند:
مهدی طارمی
مهاجم گریز پای قرمزها فصل پیش در داربی ۶ تایی شماره ۸۲ دو گل زد آن هم در شرایطی که خط دفاع استقلال را آزار فراوان داده بود.
آقای گل لیگ پانزدهم در دقایق ۶ و ۳۵ دو گل اول بازی را زد تا شیرازه خط دفاعی حریف از هم بپاشد.
مهدی تا قبل از بازی امروز در لیگ برتر ۷۸ بازی انجام داده تا ۳۴ گل به ثمر برساند.
سروش رفیعی
خرید جدید پرسپولیس یک فانتزی باز حرفه ای است. سروش که اتقاقا مورد توجه استقلالی ها هم بود، می تواند خطری جدی برای مدافعان استقلال باشد.
سروش اگر چه نخستین داربی خود را تجربه می کند اما پیش از این دو بار با پیراهن تیم های فولاد و تراکتورسازی به آبی ها گل زده است آن هم در ورزشگاه آزادی.
سروش نخستین بار در ایستگاه نهم لیگ چهاردهم با ضربه دقیقه ۸۳ خود استقلال قلعه نویی را در برابر فولاد اسکوچیچ وادار به پذیرش شکست ۰-۱ کرد. و بالاخره فصل پیش تحت نظر امیر قلعه نویی با پیراهن تراکتورسازان در هفته ۲۹ لیگ پانزدهم برای دومین بار به استقلالی گل زد که در نهایت ۲-۳ نتیجه را به حریف واگذار کرد.
 
رفیعی در ادوار لیگ برتر ۱۲۴ بازی انجام داده و ۱۷ گل به ثمر رسانده است.
رامین رضاییان
این هافبک – مدافع، روی کاغذ باید به وظایف دفاعی اش بپردازد با این حال خصوصیات تهاجمی او سبب می شود تا همواره قطعه ای از پازل تاکتیکی برانکو در فاز هجومی باشد.
این بازیکن ۲۶ ساله مازندرانی قبل از اینکه پرسپولیسی شود، در هفته نخست لیگ چهاردهم این شانس را پیدا کرد که با ضربه دقیقه ۳ خود دروازه محسن فروزان و استقلال را در دیدار برابر راه آهن فرو بریزد.
رامین پس از آن که به پرسپولیس آمد یکی از مردانی بود که در داربی  پر گل فصل قبل موفق به گلزنی شدند. این هافبک مدافع تاکنون ۱۸۹ بازی لیگ برتری انجام داده و ۲۵ گل زده تا امروز در دیدار شماره ۱۹۰ خود به دنبال رویاندن گل شماره ۲۶ خود درون دروازه آبی ها باشد.
چهار یک گله پرسپولیس
به گزارش مشرق، پرسپولیس صدرنشین امروز در جمع مردانش چهار بازیکن دارد که قبل از آغاز داربی شماره ۸۴ یک مرتبه در دیدارهای لیگ موفق به گلزنی برابر استقلال شده اند.
وحید امیری
ملی پوش این فصل پرسپولیسی ها در ایستگاه هشتم لیگ چهاردهم با ضربه دقیقه یک خود نفت را برابر استقلال پیش انداخت. در نهایت هم تیم منصوریان ۲-۰ بر مردان امیر قلعه نویی فائق آمد.
امیری تاکنون ۹۷ بازی در لیگ برتر انجام داده و ۱۷ گل به ثمر رسانده است در حالی که یکی از گلهایش را به استقلال زده و یکی از آنها را به پرسپولیس و البته ۶ تای آنها را برای قرمز پوشان پایتخت.
 
فرشاد احمدزاده
تاکنون ۷ هزار و ۲۹۵ دقیقه بازی در لیگ برتر فوتبال ایران را تجربه کرده است تا ۱۰ گل به ثمر برساند. فرشاد یکی از این گلها را در ایستگاه آخر لیگ سیزدهم به استقلال زده است.
هافبک جویای نام پرسپولیس در ایستگاه پایانی لیگ سیزدهم گل اول تراکتورسازان در ورزشگاه آزادی را برابر استقلال به ثمر رساند تا آغازگر آتش بازی ۳-۱ و پیروزی تبریزی ها باشد.
احمدزاده در فصل جاری تنها یک گل به ثمر رسانده است آن هم در تقابل با استقلال خوزستان. فرشاد در صورت بازی برابر استقلال نود و نهمین بازی لیگ برتری خود را تجربه خواهد کرد.
محسن مسلمان
مغز متفکر قرمزها اولین بار در لیگ یازدهم با ملوان به پرسپولیس گل زد تا برای خود نامی دست و پا کند با این حال این بازیکن تکنیکی موفق شد در داربی ۶ تایی فصل قبل گل چهارم (آخر) پرسپولیس را وارد دروازه مهدی رحمتی کند.
محسن تاکنون ۲۴۹ باز ی با پیراهن تیم های مختلف در لیگ برتر انجام داده تا امروز امیدوار باشد گل شماره ۲۶ خود را به استقلال بزند.
علی علیپور
چهارمین بازیکنی است که از جمع پرسپولیسی های فعلی، یک بار موفق به فتح دروازه استقلال شده است.
مهاجمی که در فصل جاری ۱۹ مرتبه پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده و تنها یک گل به ثمر رسانده در هفته پایانی لیگ چهاردهم گلی ۳ امتیازی به استقلال زد تا نامش در تاریخ شهرآوردها به ثبت برسد.
علیپور تاکنون ۸۱ بازی در لیگ برتر انجام داده و ۱۰ گل زده تا امروز شاید در انتظار روییدن گل یازدهمش باشد.
باید دید که  آیا در داربی شماره ۸۴ گل یا گلهایی درون دروازه دو تیم سرخابی به بار خواهد نشست و در صورت بروز این اتفاق باغبان آن چه بازیکن یا بازیکنانی خواهند بود؟

جدول ثبت ۱۴ گل ۸ پرسپولیسی حال حاضرقرمزها ها برابر استقلال

بازیکن

تعداد گل

لیگ

دقیقه گل

نتیجه نهایی

نکته

سامان نریمان جهان

۴

۱۴

۱۶

۵۶،۶و۸۷

۵۲

استقلال۱تراکتورسازی۴

استقلال۱ماشین سازی۱

هفته ۲۹ هت تریک کرد

مهدی طارمی

۲

۱۵

۶و۳۵

پرسپولیس۴استقلال۲

هفته ۲۶ لیگ قبل

سروش رفیعی

۲

۱۴

۱۵

۸۳

۴۲

استقلال۰فولاد۱

استقلال۲تراکتورسازی۳

گل دوم تبریزی ها را زد

رامین رضاییان

۲

۱۴

۱۵

۳

۵۴

راه آهن۱استقلال۲

پرسپولیس۴استقلال۲

یک به استقلال باخت یک بار برد

وحید امیری

۱

۱۴

۱

نفت۲استقلال۰

دقیقه ۱ فروزان را غافلگیرکرد

محسن مسلمان

۱

۱۵

۸۶

پرسپولیس۴استقلال۲

گل چهارم را زد

علی علیپور

۱

۱۴

۶۵

پرسپولیس۱استقلال۰

هفته آخر لیگ گل ۳ امتیازی زد

فرشاد احمدزاده

۱

۱۳

۳۰

استقلال۱تراکتورسازی۳

گل اول بازی را زد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا