هشدار به رانندگان جاده های برفی

بصیرنیوز،سردار محمد حسین حمیدی با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی و نیز هشدار هواشناسی مبنی بر بارش برف و کولاک در چند روز آینده، گفت: هشدارهای لازم به تمامی سازمان های مربوطه به منظور امداد و خدمات رسانی به مسافران احتمالی گرفتار در برف داده شد.

وی ادامه داد: همچنین به تمامی همکارانم در سراسر کشور، آمادگی جهت امدادرسانی به شهروندان در چنین شرایط ویژه و متفاوت ابلاغ شد.

رئیس پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: اقدامات، هماهنگی و پیگیری های لازم در بخش برون سپاری اعم از ستاد بحران، سازمان های امدادی در استان های مربوطه به منظور آمادگی و نیز استفاده از ظرفیت ها به هنگام ضرورت و امدادرسانی به شهروندان احتمالی گرفتار در برف انجام شده است.

سردار حمیدی بر رانندگی با سرعت مطمئنه در شرایط برفی و یخبندان تاکید و تصریح کرد: رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نیز فاصله طولی مناسب با وسیله جلویی در چنین شرایطی، سلامت سفر خود و سرنشینان را تضمین می کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان، پلیس بنا به وظایف ذاتی خود از تردد رانندگان فاقد زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در محورهای برف گیر و یخ زده جلوگیری می کند.

وی از هموطنان خواست از سفرهای غیر ضروری در چنین شرایط جوی پرهیز کرده و در صورت الزام به سفر، تجهیزات زمستانی، زنجیر چرخ، پوشاک گرم و آذوقه را به همراه داشته باشند.

اطمینان از سلامت فنی خودرو، کنترل سیستم های گرمایشی و روشنایی، برف پاک کن، مخزن شیشه شور و نیز پربودن باک بنزین، دیگر توصیه های رئیس پلیس راه کشور به رانندگان بود.

وی، مهارت استفاده از زنجیر چرخ را یکی از ملزومات سفر در شرایط برفی و یخ زدگی عنوان کرد و افزود: یادگیری نحوه استفاده از زنجیر چرخ برای رانندگان امری ضروری است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: توصیه اکید ما به شهروندان این است که در صورت امکان از تردد در شرایط برفی و لغزندگی به ویژه در محورهای کوهستانی خودداری کنند.

رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: شهروندان برای اطلاع از وضعیت جاده های کشور با شماره تلفن های ۸۸۲۵۵۵۵۵- ۱۲۰ تماس گرفته و یا به سایت راهور ۱۲۰ مراجعه کنند.

سردار حمیدی گفت: در شرایط برفی و یخبندان که عبور ایمن برای خودروها فراهم نباشد، پلیس راه انسداد مسیر را اعلام می کند لذا از شهروندان در خواست می کنیم توصیه های پلیس راه را جدی گرفته و اصرار به ادامه مسیر نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا