رئیس اتحادیه خواروبار لبنیات:

برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در فریدونکنار عوام فریبی می‌کنند

بصیر، محمود شمسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: یکی از بزرگترین دغدغه اعضای این اتحادیه مشکل سدمعبر و دستفروشان است.
وی با بیان اینکه شهرداری در برخورد با دستفروشان و سدمعبر ایجاد شده از سوی آنها، به وظیفه خود عمل نمی‌کند، تصریح کرد: دستفروشان به راحتی در این شهر جولان می‌دهند و هیچ مرجعی به مشکلات رسیدگی نمی‌کنند.
رئیس اتحادیه خواروبار و لبنیات فریدونکنار با اشاره به اینکه به دفعات کسبه بازار نسبت به عدم برخورد با دستفروشان استشهاد جمع کرده‌اند، گفت: با وجود نامه‌نگاری‌های فراوان از سوی اتحادیه شهرداری کمترین واکنشی به آن نشان نداده است.
شمسی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز به کسبه این شهر آسیب‌های فراوانی زده است، خاطرنشان کرد: برخی از این فروشگاه‌های زنجیره‌ای عوام‌فریبی می‌کنند.
رئیس اتحادیه خواروبار و لبنیات فریدونکنار با اشاره به اینکه تخفیف‌های این فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر خلاف قانون و فریب مردم است، اظهار کرد: امیدوارم مسئولان امر با آنها برخورد لازم را به عمل بیاورند.
وی همچنین به بحث دارایی و پرداخت مالیات از سوی این واحدهای صنفی اشاره کرد و گفت: با وجود افزایش ارزانکده‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در فریدونکنار با این وسعت و جمعیت بسیاری از همکاران‌مان در این شهرستان با رکود مواجه شدند.
شمسی افزود: برخی از کسبه این اتحادیه توان پرداخت حق عضویت سالانه خود را نیز ندارند و از اداره دارایی خواستاریم ماسعدت مالیاتی لازم را به عمل آورد.
وی با بیان اینکه حذف قانون سقف و حدود صنفی در این اتحادیه به ضرر همکاران‌مان بوده است، گفت: جلسه توجیهی با رئیس اتاق اصناف مازندران برای سقف و حدود صنفی گذاشته شد.
رئیس اتحادیه خبازان فریدونکنار با اشاره به اینکه یک دوره کلاس آموزشی برای مبارزه با قاچاق کالا و دخانیات در فریدونکنار برگزار شد، افزود: در ۱۲ جلسه استانی به منظور پیگیری امور اتحادیه تا به امروز شرکت کردم.
شمسی از برگزاری جلسه هیئت مدیره این اتحادیه برای دوبار در ماه، خبر داد و گفت: در همایش روز جهانی غذا و دارو به عنوان فروشنده و توزیع کننده برتر مازندران شناخته و تجلیل شدم.
وی در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه این اتحادیه ۲۸۱ عضو دارد، گفت: امسال ۲۵ پروانه کسب در این اتحادیه صادر و ۱۲ پروانه نیز تمدید شدند.
رئیس اتحادیه خوار و بار و لبنیات از ۱۵۳ اخطار به واحدهای صنفی این اتحادیه در بازرسی‌های به عمل آمده خبر داد و گفت: ۱۰ گشت بازرسی مشترک با همراهی نمایندگان شبکه بهداشت، صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت و همچنین ۱۲ واحد صنفی نیز پلمپ شد.
شمسی در پایان از از همکاری و تعامل سیدعلی اصغر جهانیان بهنمیری نائب‌رئیس اول، سیدمهدی اسداللهی نائب‌رئیس دوم، علی خبازنیا امیری دبیر، یوسفعلی نجاتی خزانه‌دار و سیداسماعیل نیک‌پور بازرس اعضای هیئت مدیره و بازرس این اتحادیه برای پیشبرد امور تقدیر و تشکر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا