رئیس اتحادیه برنج‌فروشان فریدونکنار

استاندار مازندران در اعلام پایتخت برنج اشتباه کرد

بصیر، عباس پورباقری در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، با بیان اینکه از هنگامی که اتحادیه برنج فروشی تأسیس شد کم کاری از جانب مسؤولان زیاد بود، اظهار کرد: در حال حاضر در این اتحادیه که‌ مربوط به برنج فریدونکنار است حدود ۳۰۰ پروانه برنج فروشی وجود دارد اما فقط حدود ۱۰۰ واحد از آنها به‌روز است.
وی، افزود: با مشکلات زیادی در اتحادیه برنج فریدونکنار شاهد بودیم و تا آنجا که‌ می‌توانستیم تمامی تلاش خود را برای رفع کمبودها انجام دادیم.
پورباقری، تصریح کرد: از آنجایی که‌ مردم فعالیت‌هایی مربوط به کاشت، برداشت و فروش برنج را از گذشته تاکنون به همین شکل انجام می‌دهند و تغییر این روش نیاز به زمان دارد و بیشتر کسبه آن را نمی‌پذیرند.
رئیس اتحادیه برنج‌فروشان فریدونکنار با بیان اینکه تاکنون ذهنیت مردم اندکی تغییر کرد، یادآور شد: در این زمینه ۲۰ درصد درآمد برنج فروشی مربوط به اتحادیه است و هر چند حقوق دریافت نمی‌کنیم اما حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد برای پیشبرد کارمان استفاده می‌شود و تاکنون ساختمان و اقدامات برند، مکان و آرم تخصصی آن ثبت و انجام شد.
این مسئول، افزود: مکان حال حاضر این اتحادیه از پولی تهیه شد که قرار بود با آن در جشنواره سال گذشته برنج در ازباران شرکت کنند اما آنگونه که می‌خواستیم نشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود یک سال از تأسیس این اتحادیه سپری می‌شود و‌ اقدامات مناسبی انجام شد، تصریح کرد: به دنبال حفظ نام و برند برنج فریدونکنار هستیم تا زحمات گذشتگانمان را به ثمر برسانیم و باید پروانه‌هایی که‌ ابطال نیست باطل کنیم تا در بودجه ۹۶ این تصمیمات اتخاذ شود.
پورباقری با اشاره به اینکه مسئولان اقدامی برای ثبت ملی برنج فریدونکنار به عنوان برند جهانی انجام ندادند، گفت: چندین بار از مسئولان شهری به ویژه شورای شهر انتقاد کردیم اما فایده‌ای نداشت.
رئیس اتحادیه برنج‌فروشان فریدونکنار افزود: در سه محل ورودی شهر فریدونکنار حتی تابلویی برای معرفی برنج این شهرستان وجود ندارد در حالیکه که برنج فریدونکنار در جهان زبان‌زد است.
وی، یادآور شد: در مقایسه با دیگر شهرهای حومه این شهر با توجه به اینکه بذرها یکسان هستند کیفیت پخت برنج فریدونکنار بسیار خوب و مناسب است.
پورباقری، گفت: در چندین جلسه‌ای که‌ با هیئت رئیسه برگزار شد تقاضا دادیم که‌ چند ورودی شهر تابلوهایی مربوط به معرفی برنج فریدونکنار اختصاص یابد اما برخی از برنج فروشان همکاری نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه اگر برنج فروشی تعطیل باشد همه فعالیت‌ها کند پیش می‌رود، یادآور شد: استاندار اعلام کرده بود که آمل پایتخت برنج ایران است در حالی که همه تجار آمل از فریدونکنار برنج می‌خردند و بقیه هم از برنج مناطق دیگر برای فروش برنج خود استفاده می‌کنند بنابراین کسانی که‌ از برنج مناطق دیگر برای صادرات بهره می‌گیرند را نمی‌توان به عنوان پایتخت برنج معرفی کرد.
رئیس اتحادیه برنج‌فروشان فریدونکنار با اشاره به اینکه کمیسیون‌های ۶ گانه را به سه گانه تبدیل کردیم و از افراد قدیمی هم استفاده می‌کنیم، گفت: کمیسیون بازرسی هم در این اتحادیه تشکیل شد و از هفته‌های آینده بازرسی انجام می‌شود تا از اسم فریدونکنار برای برنج استفاده شود.
این مسئول، تصریح کرد: برنج شهر فریدونکنار سالم‌ترین برنج است و کسانی که پروانه برنج فروشی فریدونکنار را داشته باشند می‌توانند از این برند بهره ببرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۳۰۰ نفر از برنج‌فروشان و شالیکوبی‌داران در این اتحادیه پروانه‌کسب دارند، خاطرنشان کرد: امسال ۲۰ پروانه کسب از این اتحادیه صادر شد.
رئیس اتحادیه برنج فروشان فریدونکنار با اشاره به اینکه ثبت نشان جغرافیایی برنج فریدونکنار، ثبت برند این برنج و راه‌اندازی سایت این اتحادیه بخشی از کارهای صورت گرفته در طول این مدت است، گفت: کمیسیون ۳ گانه در این شهرستان تشکیل شد.
پورباقری با بیان اینکه ۲۰ واحد صنفی در این شهرستان فاقد پروانه هستند، اظهار کرد: ۸ واحد صنفی از این اتحادیه در شرف پلمپ هستند.
رئیس اتحادیه برنج فروشان فریدونکنار با اشاره به اینکه ۲۵ جلسه هیئت مدیره در این اتحادیه تشکیل شد، گفت: به منظور تمدید سالیانه پروانه کسب اعضا و پروانه‌ کسب‌های منقضی شده، ۱۵۰ ابلاغیه در طول این مدت ارسال شد.
وی از برگزاری ۲۰ جلسه با اعضای برنج‌فروشان این شهرستان در هیئت مدیره جدید خبر داد و تصریح کرد: ۲۲ پرونده برای ابطال به اتاق اصناف معرفی شده‌اند.
پورباقری با اشاره به اینکه حدود ۳۶ میلیون تومان درآمد این اتحادیه بوده است، اظهار کرد: تاکنون ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از این درآمد هزینه شده است.
رئیس اتحادیه برنج فروشان فریدونکنار گفت: شانزده میلیون تومان بابت حقوق کارمند خرید تجهیزات، نوسازی و هزینه بابت کلاس‌های آموزشی، تشریفات، تبلیغات، آب و برق و گاز و هزینه‌های جاری پرداخت شد.
وی در پایان از همکاری و تعامل اعضای هیئت مدیره آقایان مهدی خبازی، علی اصغر اسفنجیاری، سیدبردیا هاشمی، نادر غلامی و مصطفی آقاجانی به عنوان بازرس و سیدعباس بردبار به عنوان مدیر اجرایی این اتحادیه تشکر و قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا