استاندار مازندران:

مردم سرمایه‌های اجتماعی و سرمايه اصلی انقلاب و نظام هستند/ انتخابات بايد تجلی وحدت و انسجام ملی باشد

بصیر، ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران در همايش مجريان انتخابات با تسليت ايام فاطميه (س) و قدرداني از حضور پرشور ملت مازندران در راهپيمايي ايام الله ۲۲ بهمن، ياد آور شد: مشاركتي كه مردم در ۲۲ بهمن داشتند مشتي بر دهان ياوه گويان و بنگاه هاي خبر پراكني مخالف نظام مقدس جمهوري اسلامي بود كه همواره ادعا مي كردند جشن هاي پيروزي انقلاب دولتي است.
مقام عالي دولت در مازندران، با بيان اين كه دولت تدبير و اميد در شرايطي اداره امور كشور را در سال ۹۲ عهده دار شد كه اقتصاد مهم ترين موضوع كشور بود، افزود: مقام معظم رهبري در ۳ سال اخير موضوع اقتصاد را بعنوان موضوعي محوري مورد تاكيد قرار داده اند و سياست هايي را در اين راستا ترسيم نموده اند كه مورد توجه دولت بوده و هست.

استاندار با اشاره به اين كه بنده از زمان حضورم در استان به اين مساله و راهبردهاي شكوفايي اقتصادي و تحقق منويات رهبر معظم انقلاب و برنامه ها و اهداف دولت تدبير و اميد در اين راستا توجه داشته ام و با برنامه به اين مساله ورود كرده ام، گفت: متاسفانه از جمله چالش هاي توسعه مازندران در گذر زمان كه مي تواند نقطه قوت استان در اين مسير باشد بحث هم گرايي نخبگان است و بنده همواره در هر حركتي، عليرغم برخي بي اخلاقي ها، تعامل و هم گرايي با متفكران و نخبگان و آرامش در فضاي استان را مورد

توجه قرار داده ام و امروز مي توان گفت اين تهديد كمرنگ و به يك ظرفيت تبديل شده است.
ربيع فلاح با بيان اين كه در سال ۹۵ وزير كشور در همايش استانداران ۳ محور را بعنوان برنامه كاري استان ها تعريف نموده اند، تصريح نمود: نخست تكريم ارباب رجوع و خدمت بي منت كه از رسالت هاي اصلي و اساسي ماست و مسئله مهم ديگر مقابله با آسيب هاي اجتماعي و مسئله سوم تحقق اقتصاد مقاومتي كه بسيار مهم است.
وي با بيان اين كه بنده راسا در ۳ سال و نيم گذشته در شهرك هاي صنعتي حضور يافته ام و چهره به چهره با مديران واحدهاي صنعتي گفتگو نموده ام، اظهار داشت: حاصل چنين رويكردي اين است كه امروز ۹۶۲ واحد توليدي از تسهيلات مناسب برخوردار شده اند و تسهيلاتي بالغ بر ۴۰۰ ميليارد تومان در ۸ ماه گذشته به اين واحدها پرداخت شده و مازندران در ارايه بسته رونق توليد رتبه نخست كشور را داراست.
وي به خسارات ناشي از سرماي آذر ماه امسال به مركبات اشاره كرد و اعلام نمود: دولت در اين بخش ورود جدي كرده بنحوي كه در همين هفته ۳۰ ميليارد تومان كمك بلاعوض به باغداران پرداخت خواهد شد و ۲۰۰ ميليارد تومان تسهيلات نيز در دست اقدام قرار دارد.

وی با اشاره به اين كه طرح هاي نيمه تمام باقي مانده از گذشته مانع فعاليت هاي زيربنايي در استان بوده است، ابراز كرد: در ۳ سال و نيم گذشته ۵۵۰۰ طرح نيمه تمام و برخي طرح هاي جديد به ارزش ۴۵۰۰ ميليارد تومان به بهره برداري رسيده است و پروژه هاي مهم استان در بخش عمراني و زير بنايي نيز با برنامه ريزي در حال پيگيري است.

نماينده عالي دولت در استان، با اعلام اين كه از ۹۹۱ ميليارد تومان اعتبارات سفر رييس جمهور به مازندران براي ۴۵ طرح بيش از ۷۶۰ ميليارد تومان از بودجه ملي و استاني تخصيص يافته است، خاطر نشان ساخت: توازن و تعادل فعاليت هاي زيربنايي و توزيع متوازن اعتبارات عمراني از جهت گيري هاي دولت تدبير و اميد است و در سراسر استان با اين نگاه عمل شده است.

ربيع فلاح، افزود: اكنون مازندران به كارگاه سازندگي تبديل شده است و فعاليت هاي عمراني و زيرساختي در همه مناطق استان در حال انجام است و عليرغم همه تلاش هايي كه دشمنان براي اثبات ناكارآمدي نظام مي نمايند، اركان نظام با همه توان در حال مجاهدت براي خدمت رساني هستند.

استاندار مازندران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به در پيش بودن دو انتخابات مهم رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سال ۹۶، گفت: مازندران در مشاركت پذيري در انتخابات از استان هاي برتر كشور است و مردم مازندران مردمي فرهيخته، با اطلاع از مسايل و آشنا با رسانه ها هستند و در جاي جاي استان مسايل را هوشيارانه رصد مي كنند.

وی با بيان اين كه در سال ۹۲ مشاركت مردم مازندران در انتخابات بالاي ۹۲ درصد بوده و در انتخابات هفتم اسفند ماه ۹۴ نيز در استان هايي كه تعداد واجدين شرايط راي دادن در آن ها بالاي ۲ ميليون نفر بوده، رتبه نخست را احراز نموده است، گفت: مازندران همواره در مشاركت در انتخابات پيشتاز بوده و بايد اين پيشگامي حفظ شود و از افتخارات است كه در مازندران در انتخابات هفتم اسفند ماه حتي يك مورد شكايت و ابطال راي را شاهد نبوده ايم.

استاندار با اشاره به اين كه موضوع برگزاري انتخابات بايد در شمار مهم ترين ماموريت هاي ما باشد، تصريح كرد: امام راحل شركت در انتخابات را تكليفي شرعي مي شمارند و رهبري معظم انقلاب انتخابات مطلوب را انتخاباتي مي دانند كه سالم، آزاد و بر اساس قانون برگزار شود.

وی با تاكيد بر اين كه حضور حداكثری مردم بايد محور برنامه های انتخابات باشد و برگزاری انتخابات پرشور و با نشاط و مشاركت حداكثري مردم از تاكيدات مقام معظم رهبری است، خاطر نشان ساخت: قانون بايد اجرا و مسايل شفاف سازی شود و براي همه كسانی كه از طريق مجاری قانونی تاييد شدند بستر آماده شود و براي برگزاري انتخابات فضا سازی لازم صورت گيرد.

ربيع فلاح با اشاره به اين كه مردم سرمايه هاي اجتماعي و سرمايه نظام هستند و رهبري بر حضور همه آحاد ملت ايران در انتخابات تاكيد دارند، افزود: ميزان، راي مردم، حفظ و حراست از آرا مردم، حق الناس بودن راي مردم و آشنا بودن مردم با مسايل مختلف انتخابات است.

استاندار، تاكيد كرد: در اين ايام نبايد فضاي كار و تلاش در استان منقطع شود بلكه بايد فضاي فعاليت هاي اقتصادي، توليدي و امور اجرايي با شدت و جديت بيشتري دنبال شود و مردم احساس كنند خادمين آن ها در استان در حال تلاش هستند.
ربيع فلاح، گفت: بكارگيري نيروهاي شايسته و مورد وثوق مردم و آشنا به قانون به برگزاري مطلوب انتخابات كمك خواهد نمود.
استاندار مازندران انتخابات را مهم ترین مظهر مردم سالاری دینی دانست و گفت : مردم سرمایه‌های اجتماعی و سرمايه اصلي انقلاب و نظام هستند.
وي در پايان تاكيد كرد : انتخابات بايد تجلي وحدت و انسجام ملي باشد.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا