رئیس امور توزیع نیروی برق فریدونکنار؛

بیش از ۳۳ هزار اشتراک برق در فریدونکنار قرار دارد

بصیر، علی رحمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: امور توزیع نیروی برق فریدونکنار، به عنوان یکی از امورهای شانزده گانه در منتهی الیه غربی شرکت توزیع نیروی برق مرکز مازندران و با تعداد ۳۳ هزار و ۶۰۰ اشتراک قرار دارد که از این تعداد ۲۵ هزار و ۷۰۰ اشتراک در منطقه ی شهری و ۷ هزار و ۹۰۰ اشتراک درمنطقه ی روستایی قرار دارند.
وی تصریح کرد: امور توزیع برق فریدونکنار دارای یک بخش روستایی مستقل بنام بخش دهفری است که مشترکین محترم حد فاصل روستاهای بنه‌کنار تا کریم‌کلا را تحت پوشش خدمات رسانی خود قرار می‌دهد.
رئیس امور توزیع نیروی برق فریدونکنار خاطرنشان کرد: برق این شهرستان بوسیله‌ی دو پست فوق توزیع دریاسر(مشترک با برق بابلسر) و پست کمپکت شهید بصیر(اختصاصی فریدونکنار) و هرکدام با ۴ فیدر و در مجموع با ۸ فیدر (خروجی پست) تامین می‌شود.

رحمانی با اشاره به برنامه های در دست اقدام امور توزیع نیروی برق فریدونکنار افزود: با توجه به توريستی بودن منطقه و افزایش زیاد تقاضای بار در فصل تابستان و به‌منظور تامین برق پایدار و مطلوب به مشترکين محترم، لازم است که ظرفیت پست کمپکت شهيد بصير به پست کامل افزایش  پیدا کند و اين مهم از طريق تعامل نماینده‌ی شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار با شرکت برق منطقه ای مازندران در جريان رسيدگی و ارزيابی است.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته این اداره، خاطرنشان کرد: فروش انرژی امور در ۱۰ ماهه‌ی ابتدایی سال معادل ۱۲۰ میلیون کیلووات ساعت بوده است.
رئیس امور توزیع نیروی برق فریدونکنار تصریح کرد: واگذاری انشعاب به طور متوسط ۱۲ روز به طول می‌انجامد و همچنین ۹۰۰ انشعاب فروخته شده است.
رحمانی اظهار کرد: ظرفیت ۶۳۷ دستگاه پست هوایی و ۳۸ دستگاه پست زمینی به میزان ۱۱۴مگاولت آمپر در شهرستان فریدونکنار افزایش یافته است.
وی گفت: طول خط شبکه‌ی فشار متوسط در سطح شهرستان فریدونکنار به میزان ۱۶۵ کیلومتر و فشار ضعیف به میزان ۲۴۲ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.
رئیس امور توزیع نیروی برق فریدونکنار خاطرنشان کرد: میزان انرژی توزیع نشده (خاموشی) بی‌برنامه ( ناشی از حوادث غیر مترقبه ) معادل ۸۲ مگاوات ساعت و با برنامه ( جهت احداث و یا تعمیرات شبکه ی موجود ) معادل ۴۹ مگاوات ساعت می‌باشد .
رحمانی تصریح کرد: رفع حریم خطوط ۲۰ کیلوولت از روی منازل مسکونی شهروندان حد فاصل خیابان همت‌آباد تا خیابان ولیعصر و برگزاری مانورهای تعمیراتی از قبیل تعویض پایه‌های فرسوده ،سیم، یراق آلات و مانورهای کاهش تلفاتی از قبیل تبدیل سيم با کابل خودنگهدار در مناطق آلوده و مشجر، تعویض کنتورهای آنالوگ فرسوده به‌منظور افزایش پایداری شبکه از جمله دیگر اقدامات اداره برق فریدونکنار بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مبالغ و بودجه‌های جذب شده در ده ماهه‌ی ابتدایی سال و در فصل های مختلف گفت: مبلغ ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای احداث شبکه‌ی جدید جهت تامین برق متقاضیان جدید شهری جذب شده است.
رئیس امور توزیع نیروی برق فریدونکنار افزود: همچنین برای احداث شبکه‌ی جدید جهت تامین برق متقاضیان جدید روستايی مبلغ یک میلیارد و  ۳۰۰ میلیون ریال دریافت شده است.
رحمانی خاطرنشان کرد: اصلاح و ترمیم شبکه ی فرسوده ی موجود شهری یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال و همچنین یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال برای اصلاح و ترمیم شبکه ی فرسوده موجود روستایی جذب شده است.
وی تصریح کرد: مبلغ ۲ میلیارد ریال برای رفع ضعف ولتاژ و کاهش تلفات شبکه دریافت شده و همچنین مبلغ ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای رينگ پست جهت اتصال پست دریاسر به پست کمپکت در مواقع بحرانی جذب شده است.
رئیس امور توزیع نیروی برق فریدونکنار اظهار کرد: مبلغ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برای تامين برق پمپاژ آب کشاورزی و همچنین ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای رفع خرابی و مشکلات موجود در شبکه هزینه دریافت شد که مجموع کل تمامی اعتبار جذب شده مبلغ ۱۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا