صدور سه دستور اجرایی جدید از سوی دونالدترامپ

بصیرنیوز،دونالد ترامپ — رئیس جمهور آمریکا — سه دستور اجرایی را در زمینه مقابله با جرم و جنایت صادر کرد.

بر این اساس، ترامپ با صدور سه دستور اجرایی مهم از افسران مجری قانون حمایت و علیه افزایش جرم موضع شدیدی را اتخاذ کرد.

نخستین دستور اجرایی ترامپ، انتصاب دادستان کل جدید برای ایجاد راهبردی موثرتر جهت تعقیب افرادی است که جنایت علیه افسران مجری قانون مرتکب می شوند. مردان و زنان ما لازم است بدانند که ما صد درصد از گشت و گذار آنها در خیابان ها حمایت می کنیم.

با دومین دستور اجرایی ترامپ، کار گروه ویژه به ریاست دادستان کل جدید برای کاهش جرایم و بازگرداندن امنیت عمومی به جوامع در سراسر آمریکا ایجاد شد. آمریکا در هشت سال گذشته از کاهش توجه به قانون و نظم آسیب دید. کاهش جرم در اولویت کاخ سفید خواهد بود.

سومین دستور اجرایی ترامپ توجه مجدد بر انرژی و منابع دولت فدرال برای  برچیدن سازمان های جنایتکار چند ملیتی نظیر گروه های مواد مخدر است. این دولت جمع آوری اطلاعات ملی درباره سازمان های چند ملیتی را به روز خواهد کرد. ما اطلاعات دقیق درباره این سازمان ها را که امنیت عمومی ما را تهدید می کنند، شناسایی و با همتایان خارجی و داخلی هماهنگی خواهیم کرد تا با تهدید آنها به صورت موثر مقابله کنیم. این دستور اجرایی منجر به بهبود سرعت و کارامدی روند برچیدن بیگانگانی خواهد شد که از اعضای این گروه ها هستند یا به گروه ها در فعالیت های مجرمانه آنها کمک می کنند.

براساس این دستور اجرایی کارگروه کاهش تهدید بر روی منابع جهت برچیدن سازمان های چند ملیتی مجرم وجلوگیری از تهدید آنها علیه جامعه تمرکز خواهد کرد.

اقدامات ترامپ پاسخی به ناکامی های گذشته در مقابله با افزایش جنایت در کشور است. قتل در سال ۲۰۱۵ در آمریکا به نسبت نیم قرن گذشته به حد بی سابقه ای رسید. در سال ۲۰۱۶ میزان قتل در شهرهای بزرگ به دو برابر افزایش یافت. در سال گذشته در شیکاگو ، بیش از هزار نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا