مترسک های ترسناک بریتانیا +عکس

بصیرنیوز،یکی از آشناترین اشکال مناظر روستایی در سراسر انگلستان و بسیاری دیگر از کشورهای جهان، مترسک ها هستند. این ماموران ساکت و از ریخت افتاده حومه های شهر برای ترساندن و دورکردن آفاتی مثل پرندگان استفاده می شود اما همان طور که در عکس های «کالین گارات» می بینید به اندازه کافی ترسناک هستند که انسان را نیز دور کنند. در میان مترسک ها حس اضطراب دیده شدن به شما دست می دهد، برخی آنقدر واقعی و ترسناک به نظر می رسند که گویی زنده اند و نوادگان اشباحی هستند که قرن هاست این مناظر را به تصرف خود در آورده اند.

اگرچه قرن هاست که مترسک ها استفاده می شوند، اما خاستگاه اصلی آن ها هنوز یک راز است. مورخان بر این باورند که در قرون وسطی، مترسک ها در بریتانیا درواقع پسران جوانی بودند که وظیفه داشتند پرندگان را از محصولات دور کنند. اما وقتی طاعون بزرگ در سال ۱۳۴۸ نیمی از جمعیت بریتانیا را از بین برد، زمین داران نمی توانستند به اندازه کافی پسرانی را پیدا کنند و برای ترساندن پرندگان به کار گیرند. بنابراین کیسه ها را با نی پر می کردند و از خربزه و کدو برای صورت آن ها استفاده می کردند و به وسیله یک تیرک ایستاده نگهشان می داشتند.
تنوع مترسک ها بی نهایت است و همه آن ها شخصیت خودشان را دارند. برخی محکم ایستاده اند و برخی حرکات کوچکی دارند. برخی مانند درخت ریشه در زمین دارند درحالیکه برخی دیگر مانند پرچم از زمین فاصله دارند و در باد تکان می خورند. بعضی از کسانی که مترسک می سازند اعتقاد دارند که یک چهره با بیان، فاکتور مهمی در دور کردن شکارچیان است، برخی دیگر نیز از اشکال انتزاعی استفاده می کنند. گاهی عابران از مترسک ها برای پنهان کردن اجساد مرده یا اشیای دزدیده شده در جیب های آن ها استفاده می کنند. مترسک های خوش قیافه اغلب دزدیده می شوند.
مترسک های ترسناک بریتانیا
مترسک های ترسناک بریتانیامترسک های ترسناک بریتانیا
مترسک های ترسناک بریتانیا
مترسک های ترسناک بریتانیا
مترسک های ترسناک بریتانیا
مترسک های ترسناک بریتانیا
مترسک های ترسناک بریتانیا
مترسک های ترسناک بریتانیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا