با فواید گریه برای کودکان آشنا شوید

بصیرنیوز، امام صادق(ع): «اى مفضل! از منافع گریه کودکان نیز آگاه باش. بدان که در مغز کودکان رطوبتى است که اگر در آن بماند بیماری‌ها و نارسایی‌هاى سخت و ناگوار به او رساند؛ مانند نابینایى و جز آن. گریه آن رطوبت را از سر کودکان سرازیر و بیرون مى‌کند و بدین وسیله سلامتى تن و درستى دیده ایشان را فراهم مى‌آورد. پدر و مادر از این راز آگاه نیستند و مانع آن مى‌شوند که کودک از گریه‌اش سود ببرد. اینان همواره در سختى مى‌‌افتند و مى‌کوشند که او را ساکت کنند و با فراهم کردن خواسته‌هایش از گریه بازش دارند، ولى نمى‌دانند که گریه کردن به سود اوست و سرانجام نیکى پیدا مى‌کند» در ادامه این مطلب را به نقل از سایت مادربانو می‌خوانیم.

فواید گریه کودکان
بدین ترتیب چه بسا که در اشیا، منافعى نهفته باشد که معتقدان به اهمال و بى‌تدبیرى در کار عالم از آن غافل‌اند و اگر مى‌دانستند، هیچ‌گاه نمى‌گفتند که فلان چیز بى‌ثمر است ؛ زیرا آنان از اسباب و علل آگاه نیستند. به راستى هرچه را که منکران نمى‌دانند عارفان مى‌بینند. چه بسیار است چیزهایى که دانش اندک آفریدگان از آن کوتاه و خالق آفرینش با دانش بى‌پایانش از آن آگاه است . قداستش عظیم و کلمه‌اش والاست.
و اما آبى که از دهان کودکان سرازیر مى‌شود و خارج مى‌گردد، رطوبتى است که اگر در بدنهایشان بماند، آثار وخیمى بر جاى مى‌گذارد. چنانکه دانى گاه که رطوبت بدن چیره مى‌شود (و بر دیگر عناصر، غلبه مى کند) شخص، دچار کودنى، دیوانگى، کم عقلى، فلج و لقوه و جز آن مى‌گردد.
خداوند جلّ و علا تدبیر چنان نمود که این رطوبت در دوران کودکى از دهانشان بیرون رود و در بزرگى از سلامت تن برخوردار گردند. بدین ترتیب ، پروردگار به خاطر نادانى آفریدگان بر آنان منت نهاد و تفضل نمود. اگر اینان از داده‌ها و نعمت‌هاى بى‌شمار او آگاه بودند، هیچ‌گاه در معصیت و لغزش از فرمانش فرو نمى‌افتادند. پاک و منزه خدایى که چه بزرگ است نعمت‌هاى او بر مستحقان و دیگر آفریدگان ! و چه والاتر است از آنچه باطل گرایان مى‌پندارند. (۱)
پی نوشت:
[۱] . رک: کتاب توحید مفضل ازامام صادق(ع)، نشر جمال، قم. توحید مفضل (شگفتیهای آفرینش)،مفضل بن عمرترجمه: نجفعلی میرزایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا