در دیدارهای پس از دربی استقلال موفق تر بوده یا پرسپولیس؟ +جدول

بصیرنیوز،استقلال جوان شده از سد پرسپولیس صدرنشین در هشتاد و چهارمین شهرآورد پایتخت گذشت تا ۹ هفته باقی مانده از لیگ شانزدهم با گرمی و حساسیت بیشتر دنبال گردد.

حالا در ایستگاه ۲۲ مسابقات پنجشنبه ۲۸ بهمن، استقلال در اصفهان به مصاف ذوب آهن خواهد رفت و پرسپولیس در تهران پذیرای سپاهان خواهد بود. اما سرنوشت سرخابی ها در دیدارهای پاس از داربی چه بوده است؟
بررسی ادوار لیگ برتر نشان می دهد که آبی ها ۱۶.۶ درصد از بازیهای خود پس از شهرآورهای لیگ برتری را باخته اند در مقابل پرسپولیسی ها ۲۳.۳ درصد بازیهای بعد از دربی خود در لیگ برتر را با شکست به اتمام رسانده اند.
استقلال و پرسپولیس تاکنون در ادوار لیگ برتر ۳۲ مرتبه رودرروی یکدیگر قرار گرفته اند با این حال در لیگ چهاردهم این برخورد به ایستگاه آخر مسابقات منتهی شد تا تعداد بازیهای بعد از دربی آنها امروز به عدد ۳۰ رسیده باشد. در واقع پنج شنبه این هفته سرخابی ها برای سی و یکمین مرتبه بعد از دربی های لیگ برتری خود برابر رقبایشان صف آرایی خواهند کرد.
استقلال ۲ بار کمتر باخته
تعداد پیروزی های سرخابی ها در دیدارهای بعد از دربی برابر است و هر دوی آنها موفق شده اند ۱۷ بازی بعد از شهرآوردهای لیگ برتری را با پیروزی پشت سر بگذارند با این حال استقلال با دو تساوی بیشتر و طبیعتا دو تساوی بیشتر کارنامه موفق تری داشته است.
عجیب ترین *پس دربی*
عجیب ترین دیدار بعد از دربی های لیگ برتری استقلال و پرسپولیس در لیگ هفتم به ثبت رسید. این دو تیم در دربی برگشت لیگ هفتم به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا در هفته ۲۷ رقابتها به مصاف نمایندگانی از شمال و جنوب بروند.
عجیب اینکه پرسپولیس در اهواز ۱-۴ مغلوب استقلال اهواز شد تا هوادارانش را به کما ببرد و استقلال هم برای اینکه از رقیب جا نماند در تهران ۱-۴ برابر میهمانش پگاه با همین نتیجه شکست خورد. آن هم در شرایطی که ستاره تیم رقیب افشین چاووشی به تنهایی ۲ گل وارد دروازه وحید طالب لو کرد.

پرسپولیس – سپاهان؛ برای سومین بار
پرسپولیس صدرنشین لیگ شانزدهم در شرایطی پنجشنبه میزبان سپاهان خواهد بود که پیش از این ۲ بار دیگر بعد از دربی ها با این تیم اصفهانی روبرو شده است.

پرسپولیس اولین بار در ایستگاه هفتم لیگ چهارم یک *پس دربی* را برابر سپاهان تجربه کرد. در واقع بعد از اینکه دربی تهران به تساوی بدون گل انجامید دیدار سپاهان و پرسپولیس در اصفهان هم بدون گل پایان یافت تا هفته آرام قرمز ها برابر رقیب سنتی در دیار زاینده رود نیز آرام دنبال گردد.
البته در نیم فصل دوم به خاطر تغییر برنامه بعد از شهرآورد پایتخت پرسپولیس به جای قرار گرفتن برابر سپاهان به مصاف ملوان رفت و ۲-۱ این تیم را در انزلی شکست داد. به این ترتیب دیدار دو تیم پرسپولیس و سپاهان به لیست دیدارهای عقب افتاده فصل مذکور اضافه شد.
طبیعتا دومین برخورد سپاهان و پرسپولیس در *پس دربی*ها نیم فصل نخست فصل جاری به ثبت رسید. آنجا که پرسپولیس بعد از تساوی برابر استقلال در دربی شماره ۸۳ به اصفهان رفت تا ۱-۳ میزبانش را شکست دهد. و حالا در ایستگاه شماره ۲۲ سومین *پس دربی* پرسپولیس و سپاهان به روی صحنه خواهد رفت.
استقلال و ذوب آهن مثل هم
استقلالی که حالا با جوانانش به مرز خودباوری رسیده برای اینکه در قدم نخست شانس آسیایی شدنش را حفظ کند باید در اصفهان میزبان قدرتمندش را شکست دهد.
‌ذوب آهن چند روز قبل با قبول شکست سنگین ۱-۴ برابر میزبانش تراکتورسازی هوادارانش را متعجب ساخت با این حال تیم تاکتیک پذیر مجتبی حسینی راحت به استقلالی ها امتیاز نخواهد داد.
جالب توجه اینکه استقلال تاکنون در سه دیدار *پس دربی*برابر ذوب آهن قرار گرفته است؛ استقلال در ایستگاه هشتم لیگ سیزدهم با پرسپولیس ۰-۰ کرده بود که در اصفهان ۰-۲ مغلوب ذوب آهن شد. دقیقا بعد از همین شکست هم تیم آبی ها در سراشیبی قرار گرفت و نتوانست تا آخر فصل خودش را آنچنان که باید و شاید جمع و جور کند.
البته استقلال و ذوب آهن در *پس دربی* دوم لیگ ۱۳ به تساوی ۱-۱ رضایت دادند تا اینکه در فصل جاری و تقابل سوم این دو تیم بعد از دربی ها استقلال جبران مافات کرد.
در واقع این بار استقلال که در دربی پرسپولیس را ۰-۰ متوقف کرده بود موفق شد ۲-۱ از سد تیم اصفهانی عبور کند. به عبارت ساده تر حالا استقلال و ذوب آهن در دیدارهای پس از دربی با کسب یک برد و یک تساوی بی حساب هستند. باید دید حساب و کتاب آبی های تهرانی و سبزپوشان اصفهانی بالاخره به کدام سمت متمایل خواهد شد؟

جدول بازیهای بعد از دربی سرخابی ها در ادوار لیگ برتر

تیم

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتیاز

استقلال

۳۰

۱۷

۸

۵

۵۰

۳۲

۱۸+

۵۹

پرسپولیس

۳۰

۱۷

۶

۷

۵۶

۳۷

۱۹+

۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا