اولین سرمربی زن در لیگ قهرمانان آسیا!+عکس

بصیرنیوز، چان یوئن تینگ را باید تاریخ ساز بزرگ فوتبال هنگ کنگ در سال گذشته دانست زیرا او تبدیل به اولین بانویی شد که به عنوان سرمربی موفق به فتح لیگ مردان شده است و حالا او به دنبال رسیدن به اهداف بالاتر است که لیگ قهرمانان آسیا را باید محل خوبی برای جستجوی آرزوها دانست.

۱۶ آوریل ۲۰۱۶ را باید روز بزرگی برای این سرمربی ۲۷ ساله دانست. با پیروزی ۱-۲ در دیدار نهایی، چان یوئن تینگ تبدیل به اولین زنی شد که در رقابت های سراسری فوتبال مردان به چنین افتخاری دست پیدا کرده و نام خود را در تاریخ به ثبت رساند.
وی در این رابطه گفت: “رسانه ها و خبرنگاران زیادی در رابطه با این دستاورد با من تماس گرفتند و این حجم از توجه مرا بسیار شگفت زده کرد. زمانی که من به عنوان سرمربی انتخاب شدم، هرگز در ذهن خودم افکاری در رابطه با تبدیل شدن به یک الگو برای دیگر بانوان یا قهرمانی و بردن جام وجود نداشت. تنها هدف من این بود که وظیفه خودم را به نحو احسن انجام بدهم.
هیچ کس انتظار رخ دادن چنین اتفاقی را در هنگ کنگ نداشت و شاید خوش شانسی نیز یکی از عوامل این موفقیت باشد”.
اما هر کسی که در فوتبال سر رشته ای داشته باشد، می داند که حضور توامان استعداد و خوش شانسی باعث کسب یک موفقیت خواهد شد. اما در مورد چان یوئن تینگ، اتفاقات دوران نوجوانی وی نیز در رخ دادن این اتفاق تاثیر فراوانی داشته است.
تینگ گفت: “از دوران کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشتم اما خانواده من معتقد بودند که بانوان باید در رشته های دیگری فعالیت کنند و فوتبال مناسب آنها نیست. اما در سن ۱۵ سالگی در یک کلاس آموزشی با نام مادرم شرکت کردم و مادرم هر روز شگفت زده بوده چراکه من در ابتدای روز خانه را ترک کرده و دیر وقت باز می گشتم. اگر چه پدرم در ابتدا بسیار عصبانی شد اما بعد از مدت ها اصرار من و مخالفت آنها در نهایت من توانستم در آن زمینه کار خود را ادامه دهم.
اولین سرمربی زن در لیگ قهرمانان آسیا!+عکس
امروز من معتقدم که اگرچه فوتبال هنگ کنگ در سطح کشورهایی مانند کره جنوبی و ژاپن نیست، اما من ژاپن را مثال بسیار خوبی برای پیشرفت می دانم و علاقمندم با حضور در آن کشور معلومات خود را افزایش دهم”.
حالا و بعد از گذشت سالها، اتفاقی نادر در سطح فوتبال آسیا در حال رخ دادن است و تیمی در قالب لیگ قهرمانان با هدایت یک زن حضور خواهد داشت.
چان یوئن تینگ در انتها گفت: “حالا معتقدم برخلاف گذشته خانواده ام به من افتخار می کنند و از دستاوردی که در زندگی من حاصل شده احساس رضایت دارند”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا