انتقاد شدید باشگاه ذوب آهن از کاپیتان تراکتورسازی

بصیرنیوز، باشگاه ذوب آهن با صدور بیانیه ای با عنوان «فوتبال ایران قربانی چشم پوشی از محرومیت کیانی» به شدت از تصمیمات گرفته شده در این قبال انتقاد کرد.

متن این بیانیه در زیر می آید:

« آفتاب آمد، دلیل آفتاب… بن مایه همه آن چیزی که قرار است در سطور زیر به آن ذکر شود، در تیتر بالا به آن اشاره شده است. بازیکنی که در دیدار تیم های تراکتورسازی مقابل ماشین سازی فقط و تنها یک اخطار می گیرد و بلافاصله به خاطر خشم از دریافت اخطار و محرومیت از دیدار مقابل پرسپولیس، داور را هل داده و اخراج می شود.

به دلایل پرشماری رخداد برای همه هضم شده و مبرهن است، حال آنکه چطور دو جلسه محرومیت کیانی به خاطر سه اخطاره شدن و اخراج به یک جلسه تقلیل می یابد و خیلی راحت کیانی مقابل ذوب آهن بازی می کند سئوالی است که مسئولان در صورت عدم ارائه پاسخی روشن به آن، فوتبال ایران را به مسیرهای جدید و ناشناخته ای رهنمون می کند.

با این وجود همه بدیهیاتی که در این راستا وجود دارد بار دیگر مورد بازخوانی قرار می گیرد.

۱- به وضوح مشخص شد که در این بازی مهدی کیانی تنها یک اخطار دریافت کرده است و در سه ثانیه ای که تصویر بر روی حرکت آهسته قبلی رفت نه دلیلی برای اخطار دیگری و نه زمان کافی برای آن وجود داشت. از طرف دیگر به لحاظ منطقی هم با توجه به تاکید همه کارشناسان داوری و از جمله مسعود مرادی کارشناس نود، مشخص بود که کیانی در آن صحنه یک کارت زرد دریافت کرد و سپس در پی هل دادن داور مستقیم اخراج شد که ویدیو این رخداد موجود است.

۲- در فرم گزارش بازی به وضوح مشخص است که داور بازی یک اخطار برای کیانی و یک اخراج برای وی ثبت کرده است در حالی که در صورتی که یک بازیکن با دو اخطار، اخراج شود در فرم ذکر می شود که اخراج بر اساس کارت زرد دوم. همه مدیران، سرپرستان و مدیران رسانه ای بر این واقف هستند که این فرم با نظر مستقیم تیم داوری و با مدیریت ناظر بازی تهیه می شود و بسیار عجیب است که این فرم متفاوت از فرم داوری مذکور آقای کامرانی فر، تنظیم شده است.

۳- فرم اطلاعات فردی که برای مهدی کیانی در سایت سازمان لیگ ثبت شده است خبر از دریافت سه کارت زرد و یک اخراج برای این بازیکن دارد و اظهر من الشمس است که این بازیکن با چه شرایطی فقط از یک مسابقه محروم شده است.

۴- مورد مشابه محرومیت کیانی محرومیت برای کمال کامیابی نیا بود که در بازی پرسپولیس مقابل تراکتور یک کارت زرد دریافت کرد و سپس مستقیماً اخراج شد. در این شرایط کامیابی نیا هم شهرآورد تهران را از دست داد و هم دیدار روز پنجشنبه این هفته مقابل سپاهان را. اینکه چگونه موضوع کیانی مدیریت می شود تا او تنها از یک بازی محروم شود نیاز به بررسی دارد که بی تردید نتایج حاصل از آن به سود فوتبال ایران نیست.

۵- موضوعی دیگری که ثابت می کند کیانی ابتدا یک کارت زرد دریافت کرده و سه کارته شده و سپس به صورت مستقیم اخراج شده است، به صحبتهای خود کیانی در مصاحبه پس از بازی تراکتور مقابل ماشین سازی باز می گردد. او اشاره می کند که وقتی داور به او یک اخطار داده است و او را سه کارته کرد عصبانی شد و به سمت داور رفت. اگر کیانی قبل از این صحنه اخطار گرفته بود که لازم نبود در این صحنه تا حدی عصبانی شود که داور را هل بدهد.

۶- موضوع دیگری که جای سوال است اینکه چرا داور بازی خودش روی خطوط ارتباطی رسانه های دیداری و شنیداری نمی آید و با صدایی بلند این موضوع را عنوان نمی کند که در این بازی با دو اخطار کیانی را اخراج کرده است؟ چون اگر این چنین شود بلافاصله این سئوال مطرح می شود که اخطار دوم چه زمانی به کیانی داده شد. مطمئنا در طول بازی کیانی اخطار دیگری نگرفته بود و در تصویر پخش شده از بازی نیز در طول چند ثانیه ای که حرکت حرکت آهسته پخش می شد به هیچ وجه او نمی توانسته کارت زرد دیگری دریافت کرده باشد که پیش تر دلیل آن عنوان شد. جالب اینکه باشگاه تراکتورسازی نیز در برنامه دوشنبه شب نود ترجیح داد روی خط نیاید تا مجبور نشود از موضوعی که برای فوتبال ایران به هیچ وجه قابل توجیه نیست دفاع کند!

۷- و در پایان ؛ چیزی که نشان می دهد همه چیز برای محروم نشدن کاپیتان تراکتورسازی به شکل عجیبی تنظیم شده است به اذعان خود دپارتمان داوری باز می گردد. متن زیر عیناً مربوط به اعلام نظر دپارتمان داوری است که نشان می دهد کیانی ابتدا اخطار گرفته است و سپس به دلیلی که دپارتمان داوری نیز آن را متذکر شده است (به سینه داور کوبیدن و هل دادن) مستقیماً اخراج شده است.

همچنین کاپیتان تراکتور سازی در مرکز زمین با لگد کردن پای بازیکن ماشین سازی مرتکب خطا شد که پس از اعلام خطا توسط داور با اعتراض وی را مورد خطاب قرارداده که ابتدا بعلت این رفتار کارت زرد دریافت کرده سپس وی با اعتراض به این کارت به سینه داور کوبیده و وی را هل داده که از زمین بازی اخراج می شود. تصمیم داور در این صحنه کاملا درست بوده است.

دلایل فوق و همه آن نکاتی که خود آقای داور، مدیران حال حاضر فوتبال و حتی مجموعه تراکتورسازی اعم از مدیران، کادر فنی و حتی بازیکنان به آن واقف هستند این است که مسئله محرومیت کیانی به چه شکل مدیریت شد. ذوب آهن یکی دیگر از قربانیان پرونده هایی است که به عنوان معما در فوتبال ایران باقی می ماند و امیدواری باشگاه ذوب آهن این است که تمامی موثرین این اتفاق شب با آرامش سر بر بالین بگذارند…

گفتنی است که ذوب آهن بنای هیچگونه شکایت بین المللی ندارد و امیدوار است که پرونده این اتفاق در دادگاهی عادل در درون محیط فوتبال، بررسی شود.

آنچه مشخص است باشگاه ذوب آهن در بازیهای این فصل و به زعم برنامه نود از ۹ پنالتی و گل مسلم خود با اشتباه داوران محروم شد اما هرگز لب به اعتراض نگشود چون هیچگاه این اشتباهات را عمدی تلقی نکرد ولی داستان مدیریت پرونده کیانی داستان دیگری است که قضاوت در مورد آن را به عموم مردم و فوتبال دوستان می سپاریم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا