پلمب چهار آموزشگاه خصوصی زیرپله ای در قائمشهر

بصیرنیوز،سید محمد رسولی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان افزود : این آموزشگاهها ، کلاس های درس را در زیرزمین پاساژها یا پارکینک ها و انباری برگزار می کردند.
وی توضیح داد: فعالیت این آموزشگاهها هم ارائه آموزش خصوصی به افراد زیر ۲۰ سال بود که باید برابر مقررات شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوزشان را از آموزش و پرروش اخذ می کردند.
رسولی گفت: فعالیت غیرمجاز این آموزشگاهها در مکان های مناسب مرداد ماه امسال شناسائی شد و آموزش و پرورش ابتدا مکاتباتی با متولیان آن انجام داد تا با فراهم آوردن استانداردهای لازم و اخذ مجوز ، فعالیتشان را قانونمند کنند ولی عملا در این مدت هیچ اقدامی صورت ندادند که در نهایت با همکاری نیروی انتظامی ، مکان فعالیتشان پلمب شد.

** درس عبرت برای بقیه

مدیر آموزش و پرروش قائمشهر گفت که پلمب این آموزشگاهها اولین نتیجه اش این بود که سایر مراکز غیرمجاز آموزشی برای اخذ مجوز به آموزش و پرورش مراجعه و اقدام کنند.
وی افزود : برای این که به درس و کنکور دانش آموزانی که در این آموزشگاهها ثبت نام کرده بودند لطمه ای وارد نشود ، از متصدیان آنها تعهد گرفته شد تا حداکثر خرداد ماه سال آینده و پایان فصل کنکور به فعالیتشان ادامه دهند.
رسولی گفت : آموزشگاههای غیرمجاز و فعال در مکان های نامناسب تنها در صورتی اجازه فعالیت تا پایان کنکور را دارند که کلاس های درس را در مدارسی برگزار کنند که در نوبت عصر دانش آموز ندارند.
وی آمار آموزشگاههای غیرمجاز شهرستان قائمشهر را ۱۰۰ واحد اعلام کرد و افزود : علاوه بر این تعداد یادی کلاس خصوصی غیرمجاز هم در شهرستان فعال است.
بر اساس آمارهای رسمی در سال تحصیلی جاری ۴۷ هزار نفر دانش آموز در ۳۳۰ مدرسه شهرستان قائمشهر مشغول تحصیل هستند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا