نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس:

مشکل کمبود گاز و آب در مازندران غیرقابل تحمل است

بصیر، ولی‌الله نانواکناری طی گفت‌وگویی با اشاره به نوسانات گاز و قطع گاز از سوی ترکمنستان در پیک مصرف و اوج شرایط بحرانی کشورمان، اظهار کرد: باید خط انتقال گاز از دامغان به مازندران هرچه سریع‌تر بهره‌برداری شود.

وی با تقدیر از مردم همیشه درصحنه‌ مازندران، به‌ویژه حضور یکپارچه‌ در راه‌پیمایی ۲۲بهمن، افزود: در چنین استانی با این پتانسیل‌های کم‌نظیر و مردمی وفادار به ارزش‌ها، آیا توانستیم از ظرفیت‌ها بهره‌گیری کنیم؟

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مازندران در بسیاری از زمینه‌ها رتبه اول کشور را داراست اما متاسفانه بسیاری از جلسات و برنامه‌ریزی‌های مدیریتی در عمل به موفقیت چشمگیری ختم نمی‌شود و همچنان مازندران به‌رغم  انبوه دارایی‌هایش، از کمبودها رنج می‌برد.

نانواکناری آب را مهم‌ترین مشکل مازندران دانست و خاطرنشان کرد: مازندران پرآب‌ترین استان کشور است، فقط شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آب‌بندان دارند که اگر نسبت به ذخیره‌سازی آب اقدام مناسب صورت پذیرد، میزان آب ذخیره شده، بیش از سد عظیمی مانند سد البرز خواهد بود.

وی با بیان اینکه مازندران به عنوان یکی از پرباران‌ترین نقاط کشور، به دلیل عدم توجه لازم، با کمبود آب شرب و کشاورزی مواجه است که این موضوع غیرقابل تحمل است، ادامه داد: در حال حاضر متاسفانه در برخی از موارد مازندران جایگاه خوبی ندارد، که از جمله آنها وضعیت راه‌های داخلی استان است که منجر به تصادفات دردناک و فاجعه‌باری شده است، چیزی که با نگاه مدیریتی درست، در آینده نزدیک باید مرتفع شود.

رییس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری استان مازندران، خواستار توجه ویژه دولت، به صنعت گردشگری در این استان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا