امام جمعه فریدونکنار:

آمریکا امروز هیچ اراده‌ای از خود ندارد/تبعیض و کم‌کاری گلایه و مشکل اصلی مردم

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نمازجمعه فریدونکنار اظهار کرد: حمله هوایی عربستان به مجلس زنانه در یمن و ترور در پاکستان و عراق را محکوم می‌کنیم.

وی با اشاره به دیدار مردم آذربایجان با رهبری در هفته گذشته،  خاطرنشان کرد: حضور مردم در ۲۲ بهمن مشت محکمی بر یاوه گویی های ترامپ و آمریکا بود.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: مردم برای دفاع از دین و آرمان‌های شهدا و حفاظت از انقلاب، با تمام توان در صحنه‌ها حاضر هستند اما این به معنی نبود مشکل در کشور نیست.

جلالی افزود: مسئولان باید بدانند که مردم از تبعیض و کم کاری در مشکلات گلایه دارند و باید برای رفع مسائل اقدام کنند.

وی با اشاره به طرح مسئله آشتی ملی از سوی برخی افراد، گفت: مردم با یکدیگر متحد هستند و فتنه گران باید به مسیر ملت برگردند و خود را تطهیر کنند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه ترامپ احمق، مانع از ورود ایرانیان به آمریکا می‌شود، خاطرنشان کرد: در حالیکه ترامپ مانع از ورود مسلمانان ایران به آمریکا می‌شود خواستار رفع حصر سران فتنه شد و این هیچ دلیلی به جزء دشمنی  ندارد.

جلالی گفت: مسئولان باید مشکل بیکاری، رکود و تبعیض را برطرف کنند و مسئولان اجرایی شهر باید نظارت بر امور داشته باشند.

وی تصریح کرد: هر اداره و فردی برای خود قانون و مصوبه درست نکند و در زمان انتخابات موجب نارضایتی را برای مردم فراهم نکنیم.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به حمله عراق به هواپیمای مسافربری و شهادت ۴۰ نفر به همراه شیخ فضل الله محلاتی اظهار کرد: برخی‌ها با کم لطفی حضور روحانیت را در جنگ نادیده می‌گیرند و این در حالی است که تعداد شهدای روحانیت نسبت به جمعیت آن ۱۰ برابر بیشتر از سایر شهدا بوده است.

جلالی افزود: ۹۶ هزار ورودی روحانی ثبت شده است که از هر هزار روحانی ۴۰ نفر شهید شدند و در کشور ۴ هزار و ۵۰۰ روحانی به شهادت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه از هزار شهید مدافع حرم ۳۰ شهید روحانی بوده است  یادآور شد: روحانیت اصیل و رهرو ولایت فقیه همیشه در مسیر انقلاب حضور داشتند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به سالروز گرامی‌داشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس گفت: مهندسان به هوش باشند چراکه امروز آزادی فکری و علمی در کشور فراهم است و لازم است ابتکارات خود را نشان دهید.

جلالی با اشاره به سفر رئیس جمهور ترکیه به بحرین خاطرنشان کرد: امروز اردوغان در برابر بحرین دست گدایی دراز کرد و در برابر عربستان که نقشه کودتا را کشید به دست بوسی رفت و این‌ها نشان از بی دینی آن‌ها است.

وی گفت: ترامپ از مواضع انتخاباتی خود عقب نشینی کرد و با لغو بیمه درمانی و پاره کردن برجام را مطرح کرد که آن نیز رویا بود.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: مطرح کردن ساخت دیوار مرزی مکزیک ۲۳ میلیارد دلار هزینه داشت که این هم منتقی شد و همچنین ترامپ وعده انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم داده بود که ار آن هم عقب نشینی کرد.

جلالی افزود: ترامپ بر روی کشور چین هم نظر داشت که این کشور چنان سیلی به وی زد که او به جای خود برگشت.

وی اوضاع کاخ سقید و رئیس جمهور آمریکا را بسیار بد توصیف کرد و یادآور شد: وجود جاسوس‌ها در کاخ سفید نیز باعث شده مشاور امنیت ملی هم استعفا داده است و با این اوضاع ترامپ تازه می‌گوید گزینه‌های نظامی روی میز وجود دارد.

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: آمریکا امروز هیچ اراده‌ای از خود ندارد و تمام مراکز هسته ای اسرائیل در دسترس حزب‌الله است و اگر کوچکترین غلطی کنند اولین موشک حزب‌الله، اسرائیل را با خاک یکسان می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا