دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران خبر داد

برخورد قانونی با توزیع میوه‌های خارجی قاچاق در مازندران

بصیر، علی پیرفلک طی گفت‌وگویی مبارزه با قاچاق کالا را پیچیده دانست و اظهار کرد: قاچاقچیان دائما در حال تغییر روش‌های حمل و پخش هستند، بنابراین آموزش مستمر ماموران را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به کالاهای قاچاقی که از مازندران به دیگر استان‌ها صادر می‌شود، افزود: آبزیان، خاویار، پرندگان مهاجر و فرآورده‌های جنگلی از محصولاتی هستند که از مازندران به دیگر استان‌ها قاچاق می‌شوند.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران با بیان اینکه تاکنون ۹۳۷ تن فرآورده‌های جنگلی و چوب قاچاق در استان کشف شده است، تصریح کرد: ۷۱۱ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز قاچاق نیز در تور ماموران قرار گرفت.

پیرفلک تاکید کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توزیع هر گونه کالای قاچاق در هر حجم و تعدادی برخورد قانونی می‌کنند.

وی داروهای نیروزا، ماهیان خاویاری، لوازم آرایشی، فرآورده‌های نفتی، تلفن همراه، پوشاک و البسه را بیشترین حجم کالای قاچاق کشف شده در استان دانست و اضافه کرد: با ورود هرگونه میوه خارجی به استان برخورد می‌کنیم، چون دولت اجازه واردات میوه‌های خارجی به جز موز، انبه، آناناس و نارگیل را نداده است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت: میوه‌های خارجی دیگری که در بازار وجود دارد همگی قاچاق هستند و برای جلوگیری از توزیع آنها تمامی میادین عرضه میوه و تره‌بار مورد بازرسی متعدد ماموران قرار خواهند گرفت.

پیرفلک افزود: در صورت مشاهده حتی یک کیلوگرم میوه قاچاق با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

وی از کسبه، بازاریان و شهروندان خواست تا از خرید و مصرف کالای قاچاق خودداری کنند و تاکید کرد: کالای قاچاق علاوه بر خسارت‌های اجتماعی و فرهنگی، آسیب جدی به تولید داخلی می‌زند و موجب هدر رفت سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی می‌شود.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران در پایان گفت: با خرید کالای تولید داخل، مسیر تولید کالای مرغوب را باز کنیم.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا