مدیر سابق گمرک فریدونکنار خبر داد

رشد ۵۶۰ درصدی صادرات در بندر فریدونکنار

بصیر، سیروس پورهواسی مدیر سابق گمرک فریدونکنار در آئین تودیع و معارفه خود در سالن اجتماعات بندر این شهرستان اظهار کرد: در حالی که وضعیت بندر فریدونکنار در زمان ورود ما نامطلوب بوده، اما امیدوار بودیم که بتوانیم تغییری در این وضعیت ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸ ماه گذشته در حالی گمرک فریدونکنار را تحویل گرفتم که در رکود بود و به دلیل عدم لایروبی، هیچ کشتی به این مکان تردد نمی‌کرد.

مدیر سابق گمرک فریدونکنار تصریح کرد: با تلاش مسئولان به‌‌ویژه نماینده مردم فریدونکنار اتفاق‌های خوبی روی داد اما شرکت‌ موجود در بندر دچار مشکلاتی شد که امیدواریم با حضور شرکت جدید تایدواتر رونق خوبی در بندر ایجاد شود.

پورهواسی با اشاره به فعالیت‌های مجازی بندر فریدونکنار گفت: با فعالیت‌های خوبی که در فضای مجازی داشته‌ایم و انعکاس اخبار بندر توانستیم فضای جدیدی را ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در ۱۱ ماهی که از سال ۹۵ گذشت  در واردات نتوانسته‌ایم خوب عمل کنیم، تمرکز خود را بیشتر در زمینه صادرات قرار دادیم که البته در این زمینه موفقیت‌هایی به‌دست آمد.

مدیر سابق گمرک فریدونکنار خاطرنشان کرد: بندر فریدونکنار در سال ۹۵ نسبت به سال گذشته ۵۶۰ درصد رشد صادرات داشته است و در حالی که در سال ۹۴ صادرات این بندر به میزان ۳ میلیون دلار نمی‌رسید اما امسال این رقم به ۴٫۵ میلیون دلار افزایش یافته است.

پورهواسی با اشاره به کشورهای مقصد بندر فریدونکنار در صادرات، تصریح کرد:  عراق، ترکمنستان، امارات، افغانستان، آذربایجان، ترکیه و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که کالاهای بندر فریدونکنار برای آن‌ها صادر می‌شود.

وی گفت: یکی از مشکلات اساسی بندر فریدونکنار ساختمان‌های آن است که باید شرکت راهبران و مسئولان این شهرستان به آن توجه داشته باشند.

مدیر سابق گمرک فریدونکنار یادآور شد: مخازن بندر این شهرستان با ظرفیت ۳۸ هزار تن و وجود ۲ باسکول یکی از مخازن گمرکی خوب کشور است.

پورهواسی خاطرنشان کرد: با توجه به آماده بودن سیلوه‌های جدید که اگر در سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد می‌تواند نقش خوبی در توسعه این منطقه داشته باشد.

وی تصریح کرد: ۲۶ انبار تکمیل در بندر فریدونکنار موجود است که البته با مشکلات بهداشتی همراه است و اگر این مشکلات برطرف شود می‌تواند با ظزفیت ۱۰۰ هزار تن همراه باشد.

مدیر سابق گمرک فریدونکنار در پایان گفت: این بندر با توجه به نزدیکی به پایتخت از ظرفیت خوبی برخوردار است که امیدواریم با مدیریت جدید بتواند فعالیت خوبی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا