۱۴ نکته درباره خرید آنلاین که باید بدانید (۲)

بصیرنیوز، امروزه صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین عموماً به‌خوبی اقدام به مطالعه رفتار و عادات خرید مشتری می‌کنند تا موفق به یافتن راه‌هایی نو برای هدف قرار دادن مشتریان آنلاین شوند و به رشد کسب‌وکار خود کمک کنند.

۸- جوان‌ترها در زمان انجام خریدهای آنلاین حساسیت زیادی نسبت به قیمت‌ها دارند. در واقع، قیمت مهم‌ ترین تعیین‌کننده برای یک تصمیم خرید در بین جوانان بوده نسبت به دیگر فاکتورها مانند کیفیت، برند، فروشگاه و توانایی خرید از اهمیت بالاتری برخوردار هستند.

۹- جوان‌ترها به استفاده از کارت هدیه برای خرید اعتماد بسیار زیادی دارند، تا جایی که برآورد شده که ۶۴% از آن‌ها این روش پرداخت را در خرید آنلاین محصولات روشی امن‌تر نسبت به بقیه روش‌ها می‌دانند. همچنین جوان‌ترها به نسبت از برنامه‌های وفاداری به برند بیشتر از دیگر مصرف‌کنندگان حمایت کرده و در آن‌ها عضو می‌شوند.

۱۰- بیش از ۴۰% از مصرف‌کنندگان در پاسخ به پرسشی مبنی بر دسته‌بندی خرید محصولات برای خرید آنلاین، اعلام کرده‌اند که تمایل به خرید هر محصولی را به‌صورت آنلاین دارند.

چهارده نکته‌ای که حتماً باید در رابطه با عادات خرید آنلاین بدانید - بخش دوم و پایانی

۱۱- بسیاری از مصرف‌کنندگان امروزه در خریدها آنلاین خود احساس بسیار راحتی دارند، حتی اینکه محصول را تا پیش از تحویل گرفتن آن در درب منزل مشاهده نمی‌کنند، نیز مشکلی ندارند و تمایل به تکمیل کردن تمام مراحل خرید به‌صورت آنلاین دارند. دراین‌بین برخی از مردم هم هستند که به‌صورت حضوری به فروشگاه سر زده و به‌صورت فیزیکی اقدام به آزمون کردن محصول می‌کنند و سپس به‌صورت آنلاین آن را سفارش داده و تحویل می‌گیرند.

۱۲- تجربه خرید یک خریدار آنلاین در بازدید از یک وب‌سایت و خرید از آن کلید موفقیت یک سایت تجارت الکترونیک در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل است که تمام مالکین کسب‌وکارهای آنلاین باید عادات خرید آنلاین را بشناسند و با چگونگی فکر کردن این دسته از مصرف‌کنندگان آشنایی کامل داشته باشند. به‌طور متوسط می‌توان گفت که ۵۹ درصد از مصرف‌کنندگان اعلام کرده‌اند که درصورتی‌که سایت فروشگاه موردنظر با سرعت بالاتری باز شود، اقدام به خرید در دفعات بیشتر از آن می‌کنند و برخی دیگر هم امنیت سایت مذبور را عاملی برای افزایش تعداد دفعات خرید خود مطرح کرده‌اند. از طرف دیگر ۵۸% هم اعلام کرده‌اند که اگر فرایند خرید از یک وب‌سایت خیلی سخت و پیچیده باشد، به خودشان برای خرید از آن وب‌سایت زحمت نمی‌دهند.

۱۳- در حدود ۷۲% از خریداران اعلام کرده‌اند که پس از انجام بررسی‌ها و مقایسه‌ها خود به‌صورت آنلاین از طریق گوشی موبایل اقدام به نهایی کردن خرید خود از طریق دستگاه‌های لپ‌تاپ کرده‌اند.

 چهارده نکته‌ای که حتماً باید در رابطه با عادات خرید آنلاین بدانید - بخش دوم و پایانی
۱۴- مهم‌ترین جنبه و معیاری که برای خریداران برای تصمیم به خرید از طریق یک وب‌سایت و از طریق گوشی‌های موبایل یا اپلیکیشن موبایل مطرح است، به‌قرار زیر هست: تجربه مرور سریع و با سرعت زیاد وب‌سایت (۸۹%)، حرکت در وب‌سایت از بخشی به بخش دیگر به‌راحتی و آسانی (۹۲%).

همچنین ۶۲% هم کیفیت محصولات ارائه‌شده به این طریق را عامل تکرار خرید و ۶۲% هم آسان بودن انتقال وجه و نهایی کردن خرید را فاکتوری برای تکرار خرید خود به این شیوه عنوان کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا