بخور سرد یا گرم؛ کدام مفیدتر است؟

بصیرنیوز،یک فوق تخصص ریه درباره استفاده از دو نوع بخور سرد و گرم توضیحاتی ارائه کرد و گفت: استفاده از انواع بخور به شرایط آب وهوایی و محیطی بستگی دارد. در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت آنلاین بخوانید.

بخور سرد یا گرم؛ کدام مفیدتر است؟
دکتر اسدالله اسدیان افزود: به افرادی که در شهرهایی  زندگی می‌کنند که از نظر آب و هوایی در شرایط خشک قرار دارند توصیه می‌شود از بخور سرد استفاده کنند تا از خشکی بیش از اندازه فضا جلوگیری شود.

وی گفت: در مواردی که بخور برای تسریع بهبود بیماری‌های تنفسی مانند لارنژیت یا همان التهاب حنجره که در زبان عامیانه به خروسک معروف است، پزشک، استفاده از بخور سرد را به بیمار توصیه می‌کند به این دلیل که استفاده از بخور گرم منجر به تشدید التهاب ریه می‌شود.

به گفته این فوق تخصص: محققان معتقدند بخور سرد به یونیزه کردن هوا کمک می‌کند و اثر ضدباکتریایی بر هوا دارد و به لطیف‌تر شدن آن کمک می‌کند البته این موضوع  از لحاظ علمی هنوز ثابت نشده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در فصل زمستان از وسایل گرمایشی مختلف استفاده می‌شود، افزود: انتخاب بخور سرد و یا گرم به نحوه گرم کردن منازل هم بستگی دارد به طور مثال برخی از  وسایل گرمایشی مانند بخاری منجر به خشک کردن رطوبت فضا می‌شود به همین دلیل است که اغلب کتری یا ظرف آبی را روی بخاری به منظور حفظ رطوبت هوا قرار می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا