شلیک جدیدترین راکت نقطه‌زن سپاه +تصاویر

بصیرنیوز،مرحله اول رزمایش ۳ روزه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام پیامبر اعظم ۱۱ با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار» و با رمز مقدس «یا رسول‌ الله»  صبح امروز (دوم اسفند) با حضور یگانهای توپخانه، پدافند، پهپاد، پیاده و هوانیروز این نیرو در کویر مرکزی ایران آغاز شد و اهداف دشمن فرضی با راکت‌های پیشرفته، هوشمند و نقطه زن در کلاسهای مختلف مورد اصابت قرار گرفت.

یکی از اقدامات صورت گرفته در این مرحله از رزمایش، شلیک راکت‌های دقیق و نقطه زن نیروی زمینی بود که توانستند اهداف را در فاصله بیش از ۱۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهند.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، این شلیک‌ها را نشانه‌ای از اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هرگونه تجاوز زمینی ارزیابی کرد و افزود: راکت‌های هوشمند و نقطه زن در کلاس های مختلف با موفقیت پرتاب و مورد ارزیابی قرار گرفتند.

راکت نقطه‌زن سپاه
وی همچنین اعلام کرد که در این رزمایش، راکت‌های فجر ۵، ۴ و ۳ شلیک شده‌اند.
راکت نقطه‌زن سپاه
راکت نقطه‌زن سپاه

چندی پیش (اواخر ماه بهمن) راکت‌های هدایت شونده فجر۵ توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

راکت نقطه‌زن سپاه

این راکت‌های سوخت جامد در واقع نمونه هدایت‌پذیر فجر است که به تازگی ساخته و در اختیار یگان‌های رزم زمینی قرار گرفته‌اند.

برای مشاهده ویژگی‌ها و توانمندی‌های خانواده راکت‌های فجر اینجا کلیک کنید.

رزمایش امنیتی – دفاعی پیامبر اعظم ۱۱ نیروی زمینی سپاه در کویر مرکزی ایران و شرق کشور تا روز چهارشنبه (چهارم اسفند) ادامه دارد و طی آن یگانهای برگزیده این نیرو اشراف اطلاعاتی آمادگی‌های دفاعی همه جانبه خود برای مقابله با تهدیدات متصور از سوی متجاوزین خارجی را به نمایش خواهند گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا