پیش‌بینی منطقی نرخ ارز در بودجه ۹۶

بصیرنیوز،عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (سه‌شنبه) پارلمان طی سخنانی به عنوان نماینده موافق کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ کل‌کشور، اظهار داشت: موافقت با کلیات بودجه به منزله موافقت با جزئیات نیست و قطعاً مواردی در بودجه تنظیمی کمیسیون تلفیق وجود دارد که باید در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرند.

وی افزود: حادثه پلاسکو در جریان بررسی برنامه ششم توسعه نکته عبرتی شد تا آتش‌نشانان هم دیده شوند، امروز هم ما با یک وضعیت موجودی روبرو هستیم که می‌خواهیم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به شرایط مطلوبی برسیم.

پوربافرانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تأمین اهدافی بلند در حرکت تکاملی انسان به سوی سعادت و معنویت و قرب الهی، هدف ما از مصرف بیت‌المال است؛ تحقق بودجه ارائه شده یکی از مهمترین شاخص‌هایی است که باید مجلس بر آن نظارت کند و این نظارت هم از حیث وظیفه مجلس و هم از حیث سایر قوای سه‌گانه است.

نماینده نائین در مجلس همچنین پیش‌بینی منطقی نرخ دلار و ارز را از ویژگی‌های بودجه ۹۶ دانست و گفت: نباید نسبت به نظرات کارشناسان و متخصصان بی‌تفاوت باشیم، توجه ویژه به مدیریت منابع آب و طرح‌های آبرسانی در بودجه ۹۶ از ویژگی‌های حائز اهمیت این لایحه است، همه شما می‌دانید که مناطق مختلف کشور با مشکل آبرسانی دست و پنجه نرم می‌کنند و لذا توجه به این موضوع بسیار دارای اهمیت است.

وی بر همین اساس حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که دغدغه مقام معظم رهبری نیز است و همچنین افزایش ۲۵ درصدی بودجه دانشگاه‌ها را از دیگر نقاط قوت این لایحه مطرح کرد.

پوربافرانی اضافه کرد: افزایش سقف معافیتی مالیات کارمندان، بازخرید کارکنان از فروش مازاد دارایی‌ها، توجه به حمل‌ونقل ریلی و توسعه آن برای کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش سهم مالیات و نیز افزایش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای حاصل از فروش نفت را از نکات برجسته بودجه سال آینده است.

پوربافرانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در سال‌های گذشته بودجه‌ای که برای اشتغال جوانان اختصاص داده شده بود، درست هزینه می‌شد، امروز با مشکلات کمتری مواجه بودیم، در لایحه بودجه ۹۶ توجه ویژه‌ای به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد شده است و مستمری این افراد طبق بودجه سال آینده حدود ۳ برابر خواهد شد؛ افزایش توان دفاعی کشور و کمک به ساماندهی مناطق محروم از بخش‌های مهم دیگر بودجه ۹۶ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا