موزه های جالب، ترسناک و ناخوشایند دنیا+عکس

بصیرنیوز، در دنیای ما، موزه‌های بسیاری است که درباره آن‌ها بسیار شنیده ایم، مثل موزه لوور در پاریس و یا موزه آثار مصر باستان و در مقابل موزه هایی هستند که تا به حال درباره آن‌ها چیزی نشنیده ایم. دلیل آن هم روشن است، چنین موزه هایی شامل آثار و یا قطعات شگفت انگیز تاریخی نیستند، بلکه موزه هایی برای مستند کردن موضوعات نامتعارف و عجیب و غریب هستند و افراد زیادی تمایل ندارند تا از آن‌ها بازدید کنند. در این گزارش با چند موزه که برای اغلب مردم ناخوشایند است آشنا خواهید شد.

موزه مرگ هالیوود، پر کردن خلأ مرگ در آموزش

موزه های جالب، ترسناک و ناخوشایند دنیا

عجیب است که این موزه برای ورود افراد شرط سنی نگذاشته است. کودکان هم می‌توانند از موزه ترسناک مرگ در هالیوود دیدن کنند. توجیه گردانندگان موزه این است «روزی همه ما خواهیم مرد». مسئولان موزه می‌گویند که ما می‌خواهیم مردم را با مرگ و طبیعت آن آشنا کنیم و به نوعی جای خالی آموزش مرگ را پر کنیم. معمولا افراد در هنگام ورود به موزه دچار ترس و تنگی نفس می‌شوند. این موزه بزرگترین کلکسیون از ابزار‌ها و آلات قتاله‌ای است که مجرمین با آن‌ها اجساد را کشته و سلاخی کرده اند. آثار هنری قاتلان و تصاویر گرفته شده از صحنه‌های جنایت از جمله آن‌ها هستند.

موزه زیر آب کانکون، مجسمه هایی در اعماق دریا

موزه های جالب، ترسناک و ناخوشایند دنیا

این موزه با ۴۷۰ مجسمه زیر آب یکی از خاص‌ترین موزه‌های جهان است. مجسمه‌ها در میان مرجان‌های دریایی جا خوش کرده اند. نیازی نیست که حتما غواص ماهری باشید تا بتوانید از این موزه دیدن کنید. قایق هایی با کف و سطوح شیشه‌ای به شما کمک می‌کنند تا بتوانید مجسمه‌ها را از نزدیک ببینید و یا می‌توانید روی سطح آب شنا کنید و با عینک‌های غواصی مجسمه‌ها را از همان بالا هم ببینید.

موزه تاریخچه پزشکی فیلادلفیا، مغز آلبرت انیشتین

موزه های جالب، ترسناک و ناخوشایند دنیا

موزه تاریخچه پزشکی در ایالات فیلادلفیا آمریکا، اطلاعات غنی را درباره تاریخ پزشکی در اختیار شما قرار می‌دهد. فضای قرن نوزدهمی و چوب‌های تیره صیقل داده شده و دیوارهایی که با شکوه و زرق و برق تزیین شده اند و قطعه‌ای از مغز نابغه بزرگ آلبرت انیشتین تصویر جالب و بدیعی را از این موزه به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه خون آشام، کلکسیون دستخط دراکولا‌ها

موزه های جالب، ترسناک و ناخوشایند دنیا

موزه خون آشام در للیلا (له لیلا) فرانسه قرار گرفته و هر چیز مرتبط به خون آشام‌ها در آن جای داده شده است. از جلد کتاب‌های منقش به عکس دراکولا‌ها تا نقاشی هایی که خون آشام‌ها را به تصویر می‌کشند در این موزه وجود دارند. کلکسیون امضا‌ها و دستخط ستاره هایی که در نقش دراکولا و خون آشام بازی کرده اند، هم در این موزه عجیب گردآوری شده است.

موزه ملی تاریخچه تدفین، هوستون

موزه های جالب، ترسناک و ناخوشایند دنیا

این موزه در ایالت هوستن آمریکا قرار گرفته و از جمله موزه‌های عجیب است که تغییرات حاصل شده در مراسم تشییع و تدفین در تاریخ را با ابزارهای تاریخی به جای مانده از این مراسم‌ها بررسی می‌کند. از تابوت‌های به جای مانده از مصر باستان تا تابوت های معاصر و لباس‌های تشییع کنندگان در این موزه وجود دارند.

موزه روانپزشکی، میزوری، ابزار‌های مخوف درمان

موزه های جالب، ترسناک و ناخوشایند دنیا

این موزه جایزه کیفیت Trip Advisor را دریافت کرده است. در این موزه مراحل مختلف روانپزشکی در تاریخ بررسی شده است. ابزار و آلات درمان بیماری‌های روانی که از زمان گذشته به جای مانده اند لرزه بر تن بازدیدکنندگان آن می‌اندازند.

موزه ملی توالت، سیر تکاملی توالت در تاریخ

موزه های جالب، ترسناک و ناخوشایند دنیا

موزه توالت در دهلی نو قرار گرفته است. مراحل پیشرفت و تکامل تاریخی توالت از ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد تا دوران معاصر و ورود تکنولوژی به دست شویی‌های حال حاضر از جمله موضوعات این موزه هستند.

موزه جادوگران
موزه های جالب، ترسناک و ناخوشایند دنیا

این موزه بر پایه مشهورترین داستان‌های ساحران از دهه سی میلادی قرن پیش آغاز به کار کرد. تاریخ ساحران و سرنوشت‌های ترسناک آنها، لباس‌های آن‌ها و ابزارهایی که در سحر و جادو به کار می‌بردند از جمله وسایل موجود در این موزه است.

موزه روزویل، موزه جسدهای عجیب و غریب

 موزه های جالب، ترسناک و ناخوشایند دنیا

بازدید از این موزه مناسب افرادی است که به موجودات فضایی علاقه دارند. در این موزه تصاویر روزنامه‌ها و صفحات کتاب هایی هستند که وجود موجودات فضایی و فرا زمینی را ثابت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا