داعش حدود ۸۰۰ سرباز عراقی را در پایگاه نظامی اسپایکر اعدام کرد

به گزارش بصیر، سازمان دیده‌بان حقوق بشر، مستقر در نیویورک، روز چهارشنبه (۱۲ شهریور، ۳ سپتامبر) از قتل عام گروهی ۷۷۰ سرباز عراقی در “اردوگاه اسپایکر” در نزدیکی شهر تکریت در ماه ژوئن خبر داد.

 
دیده‌بان حقوق بشر همچنین تاکید کرد تعداد نیروهای عراقی کشته شده چندین برابر تعدادی است که در گزارش‌های اولیه مطرح شده بود.
 
این سازمان افزود آمار جدید بر اساس تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و فیلم‌های جدید و همچنین ارقام اعلام شده از سوی بازماندگان منتشر شد.
 
تروریست‌های داعش در ۱۰ ژوئن صدها زندانی را از زندانی در موصل خارج کردند. آنها به این زندانیان دستور دادند زانو بزنند و بعد به سوی آنان تیراندازی کردند که به کشته شدن ۶۷۰ نفر در محل منجر شد.
 
“فلاویا پانسیری”، معاون کمیسر حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد شبه‌نظامیان داعش در چند ماه گذشته در سراسر عراق “در مقیاس غیرقابل تصوری مرتکب اقدامات غیرانسانی ” شده‌اند.
 
سازمان عفو بین‌الملل نیز تروریست‌های داعش را به علت ارتکاب “جنایات جنگی از جمله کشتارهای گروهی، سر بریدن، به صلیب کشیدن و آدم ربایی” به شدت محکوم کرد.
 
تروریست‌های داعش در پیشروی‌های خود در عراق جنایات شنیعی مرتکب شده و تمامی جوامع این کشور از جمله شیعیان، اهل تسنن، کردها، مسیحیان و کردهای ایزدی را تهدید کرده‌اند.
 
مقام‌های ارشد عراقی، عربستان سعودی، قطر و برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را در زمینه بروز تروریسم فزاینده در کشورشان مقصر دانسته‌اند.
 
این گروه تروریستی با سازمان اطلاعاتی عربستان در ارتباط است و به نظر می‌رسد از حمایت رژیم اسرائیل نیز برخوردار باشد.
 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا