علت بلاک شدن فایل های جاوا در Gmail

بصیرنیوز،احتمالاً تاکنون متوجه شده اید که اگر فایل های جاوا اسکریپت را در Gmail ضمیمه کنید؛ فایلتان بلاک میشود. دلیل این بلاک شدن این است که در سالهای اخیر، نرم افزارهای مخرب و پنهان شده ای در جاوا اسکریپت کشف شده بود و این مسئله ماه ها ادامه پیدا کرد.

 علت بلاک شدن فایل های جاوا اسکریپت در Gmail

با این وضعیت اگر فایل جاوا اسکریپت را در Gmail ضمیمه کنید یا در Email دانلود کنید؛ پیغامی برایتان نمایش داده میشود که به دلایل امنیتی فایلتان بلاک شده است یا اعلام میکند که Email شما،  شامل یک ویروس است و دانلود فایل را غیر فعال میکند. گوگل در حال حاضر فایل هایی با پسوند .exe، .jar و .pif را نیز به دلایل امنیتی سالهاست که بلاک کرده است ولی جاوا اسکریپت در ابتدا اجازه ی ارسال و دانلود داشت که با توجه به این مسائل و جرایم اینترنتی و گسترش نرم افزارهای مخرب این اجازه از آن سلب شد و گوگل تصمیم به بلاک این فایل ها گرفت.

 علت بلاک شدن فایل های جاوا اسکریپت در Gmail

Gmail برای جلوگیری از ویروس ها اجازه ی ضمیمه ی برخی از فایل ها مثل فایل های فشرده با پسوند.zip  یا همچنین فایلهایی که دارای پسورد باشند و دیگر مواردی که در بالا اشاره کردیم  را نمی دهد که برای مطالعه ی بیشتر میتوانید به وبلاگ گوگل سر بزنید. ولی در عین حال گوگل راه کار هایی برای ارسال فایل های جاوا اسکریپت برای کسانی که شدیداً نیاز به ارسال فایلهایشان دارند؛ ارائه کرده است این راه کارها شامل ارسال با Google Drive، Google Cloud Storage و غیره است.

در نتیجه زمانی که لینک دانلود فایلتان را برای کسی ارسال میکنید با خیال راحت آن را دانلود میکنند و از امنیت فایل ها اطمینان دارند زیرا این فایل ها از قبل بررسی شده و احتمال ویروس بودن آن بسیار پایین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا